۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۷۵۹۳۸۰
پورمحمدی:

میدان و دیپلماسی تکمیل‌کنندۀ هم هستند

میدان و دیپلماسی تکمیل‌کنندۀ هم هستند
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه من با صدام که بدترین دشمن ملت ایران بود، مذاکره کرده‌ام، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که می‌شود با دشمنان بزرگ هم مذاکره کرد، اما از موضع قدرت، میدان و دیپلماسی تکمیل‌کنندۀ هم هستند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجتالاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری در برنامه تلویزیونی «با مردم» در سخنانی، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به دادستانی کل رفتم.

وی افزود: از مردم میخواهم با مراجعه به فرمان هشت مادهای امام که حقوق متهمان و شهروندان در آن مورد تأکید قرار گرفته را بازخوانی کنند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری با بیان اینکه من با صدام که بدترین دشمن ملت ایران بود، مذاکره کردهام، گفت: این موضوع نشان میدهد که میشود با دشمنان بزرگ هم مذاکره کرد، اما از موضع قدرت، میدان و دیپلماسی تکمیلکنندۀ هم هستند.

کارهای حاشیه‌ای و نمایشی و عکس‌گرفتن باید نقد شود

حجتالاسلام پورمحمدی ادامه داد: کارهای حاشیهای و نمایشی و عکسگرفتن باید نقد شود، باید با پشتوانۀ قدرت ملی و راهنمایی خوب مشکلات کشور را حل کنیم.

وی افزود: زمانی که در استانهای غربی بودم، تعداد زیادی جاسوسان عراقی را شناسایی کردیم و ضربات کاری زدیم، پیوسته هم با نظامیها در تبدال اطلاعات بودیم، اما یک موضوع ویژهای که در این دوران با آن روبهرو شدم،پرونده جنایتکارانه منافقین بود، باور نمیکردم و شما هم باور نمیکنید، میتوان عدهای بگویند ما اهل یک ملت هستیم، اما بیشترین جنایت را علیه ملتشان به کمک دشمن این ملت که در حال جنگ با این ملت است، انجام دهد؟!

کاندیدای انتخابات ریاستجمهوری ادامه داد: ما سال آخر جنگ، عملیات ممتدی که آخرین آن فروغ جاویدان است و ما به آن عملیات مرصاد میگوییم، قصد داشتند تهران را فتح کنند و به قول خودشان قرار بود یک میلیون نفر را قتلعام کنند، در این سال به اعتراف خودشان(منافقین) 2 هزار و 300 سرباز و افسر و بسیجی ما را در جبههها اسیر گرفتند و به اردوگاه مستقل خودشان بردند؛ طبق آخرین آماری که جمعآوری کردهایم، نزدیک 78 هزار رزمنده جوان، بسیجی، سپاهی، ارتش و مردمی توسط این سازمان جنایتکار یا کشته و یا زخمی شده است.

پورمحمدی اضافه کرد: آمریکاییها یک عملیات جاسوسی، جمعآوری اطلاعات و آمادگی عملیاتی را در ایران ترتیب داده بودند، ما بیش از 30 نفر را دستگیر کردیم، پس از 20 سال اعتراف خودشان کردند.

وی با طرح این سؤال که چرا امروز چرا آمدهام؟، گفت: یک حادثه اتفاق افتاد و آن شهادت برادر عزیزم، شهید رئیسی عزیز بود، ما با هم از قبل از انقلاب و ابتدای انقلاب آشنا بودیم، آثار خوبی از روش مدیریت، مردمداری، خاکساری، صداقت، با محبت، پرکاری، پیگیری، تحرک و سرکشی، برجستگیهای خیلی خوب است که آقای رئیسی برای ما یادگار گذاشت، اما این حادثه غیرمترقبه افتاد و همه متأسف شدیم،

باید تلاش کنیم وضع کشور، نظام و انقلاب را پیش ببریم

کاندیدای انتخابات ریاستجمهوری تأکید کرد: قصد نداشتم در کارهای اجرایی ورود کنم، در یک مؤسسه تحقیقاتی مشغول نگارش کتاب هستم و در حال ایجاد «ویکیایران» هستم. تمام نقاط مثبت دولتها را که تا امروز بودهام، درک کردهام و با آشنایی با مدیران ارشد کشور در همه ادوار و طیفها، گروهها و گرایشها سپری کردهام، تجربه زیادی دارم؛ آمدهام تا این تجربه، توانایی، آگاهی و شناخت خود را در اختیار مردم عزیزم که بسیار مدیون آنها هستیم و هستم، قرار دهم، اگر مورد اعتماد شما قرار بگیرم، با دوران جدیدی از مدیریت در کشور روبهرو خواهید شد.

تعداد بازدید : 0

پورمحمدی ادامه داد:‌ دولتِ من، دولت قرار است، قرار عهد و پیمان است و قرار محبت، عطوفت، عضق و عاشقی است و قرار، استقرار و آرامش و متانت است، من با این پیام به سوی شما آمده‌ام، اگر مورد حمایت شما قرار گیرم، مطمئنم به امید خدا، دوران جدیدی برای کشورم و برای شما مردم آغاز خواهد شد، دورانی که از تنش‌ها و درگیری‌ها فاصله خواهیم گرفت.

وی اظهار کرد: به فرهیختگان، دانشمندان، انسان‌های برجسته اعتماد خواهم کرد، گرایش‌ها و سلیقه‌ها را مانع کمک و خدمت آنها قرار نخواهم داد، از همه تجربیات ارزشمند و مدیران شایسته کمک خواهم گرفت، می‌توانم اطمینان دهم که به امنیت داخلی و خارجی و امنیت ملی کشور بیفزایم.

ما به تولید و افزایش امنیت سخت نیاز داریم 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: امنیت ابعاد مختلفی دارد، هم ما به تولید و افزایش امنیت سخت نیاز داریم و هم به افزایش امنیت نرم در همه حوزه‌ها؛ تلاش خواهم کرد دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشیم، من با شعار خرد، شادی و شکوفایی این گام‌ها را برداشتم.

پورمحمدی تصریح کرد:‌با شما عهد و پیمان می‌بندم، قرار دوستان و عاشقانه و از روی محبت است، می‌خواهیم با شما در همه عرصه‌ها با هم خوب زندگی کنیم و در خدمت شما باشیم.

وی به اولویت‌های دولت احتمالی خود اشاره و تأکید کرد: سه اولویت برای برنامه‌ها دارم، بدون عدالت، اکسیژن جامعه کم می‌شود و تنفسش سخت است. کشور ثروتمند می‌تواند به اهدافش برسد، افزایش درآمد سرانه ملی و افزایش تولید ناخالص داخلی، کشور ثروتمند با مردم ثروتمند، ثروتمند می‌شود، شما باید ثروتمند شوید.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، قدرت را اولویت دیگر برنامه‌هایش نام برد و گفت: قدرت با پیشینه کاری بنده سازگار است، البته نیاز جدی کشور و هر کشوری که بخواهد از خودش دفاع کند و بایستد و به حرکت خودش ادامه دهد، به قدرت نیاز دارد چه در داخل و چه خارج؛ اما قدرتی که حقوق شهروندان را ضایع نکند و به حقوق آنها احترام بگذارد، ثروتی که در یک جا جمع نشود و حقوق زیردستان و تهی‌دستان را ضایع نکند، این با عدالت محقق می‌شود.

ثروت و قدرت در کنار عدالت برای جامعه شادی، نشاط و شکوفایی می‌آورد

پورمحمدی با بیان اینکه ثروت و قدرت در کنار عدالت برای جامعه شادی، نشاط و شکوفایی می‌آورد و همه اینها با خردمندی محقق خواهد شد، اظهار کرد: ما با شما خردمندان این راه را به خوبی خواهیم پیمود و با شما جوانان فرهیخته و شایسته و ملت شریف و برجسته و عزیزمان پیروز، موفق و سربلند خواهیم بود. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز قدرت و توانمندی علمی و فناوری کشور در حوزه‌های نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی، برخی صنایع نظامی و برخی مسائل صنایع موشکی و صنایع پیچیده دارویی، بسیاری از تجهیزات قطعه‌سازی و صنایع هوایی پیشرفت داشته‌اند و امریکا هم گفته ایران در رقابت انتقال فناوری جزء چند کشور اول است.

تعداد بازدید : 0

وی ادامه داد: از سال ۷۸ که در دولت اصلاحات از وزارت اطلاعات کنار گذاشته شدم، از جوسازی‌ها و فضاسازی‌های آن زمان که بگذرم، از سال ۱۳۸۰ در دفتر رهبر انقلاب به عنوان مسئول گروه بررسی سیاسی و اجتماعی مشغول شدم. در دولت اول آقای احمدی‌نژاد هم به عنوان وزیر کشور در خدمت دولت بودم. سهمیه‌بندی بنزین اول از همانجا آغاز شد که اولین طرح بزرگ دولت الکترونیک بود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: در آن زمان، ظرف یک سال، ۴۰ درصد کارت ملی صادر شده بود که به ۹۸ درصد رساندیم و اولین کنترل هویت شهروندان با کد ملی در انتخابات را در ۳۷ هزار شعبه اخذ رأی انجام دادیم، در امر بنگاه‌های زودبازده نیز ۱۳۹ هزار بنگاه را در کشور پشتیبانی کردیم، وام و اعتبار اختصاص دادیم.

در دولت اصلاحات و احمدی‌نژاد کنار گذاشته شدم 

پورمحمدی تأکید کرد: در دولت آقای احمدی‌نژاد هم باز کنار گذاشته شدم و به سازمان بازرسی کل کشور رفتم. در آنجا سعی کردیم نگاه بازرسی را عوض کنیم. شورای دستگاه‌های نظارتی را ایجاد کردیم تا از موازی‌کاری‌ها و کارهای تکراری و کم‌حاصل جلوگیری کنیم، کنترل و نظارت الکترونیک را با حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه اجرایی کشور برقرار کردیم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم به وزارت دادگستری آمدم و هم کنترل بازار در تعزیرات و هم کنترل قاچاق و تخلفات صادرات و واردات را متحول و دوران موفقی سپری کردیم، اظهار کرد: این روند ادامه داشت، تا جایی که از ۱ میلیون پرونده سالانه، به ۵۰۰ هزار پرونده در سال چهارم رسیدیم که شاید این نخستین بار بود که در تاریخ قضایی و دادرسی ایران تعداد پرونده‌ها را کاهش دادیم، زیرا هر سال شاهد افزایش پرونده‌ها در دادسراها و محاکم هستیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: مهم پرونده زیاد تشکیل دادن، مجازات زیاد، اتهام زدن و زندان بردن نیست، بلکه مهم، روش‌های کنترلی، مراقبتی و نظارتی است که نسبت به بهبود وضع کمک می‌کند، در آنجا معاونت مالکیت ایجاد کردیم و دفاع از حقوق فکری را که موضوع مهمی است، پیگیری کردیم، این زمانی بود که رئیس کنوانسیون حقوق کودک و ضد فساد بودم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه اصلی کشور را آموزش دادیم و نظارت کردیم و آماده شدیم تا یک نظارت جامع انجام شود و آشفتگی بازار و اقتصاد پنهان را سامان دهیم.

ارسال نظرات