۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۷۵۹۴۱۸

بالا گرفتن آتش اختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی

بالا گرفتن آتش اختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی
همزمان با وضعیت جنگی در غزه و شمال فلسطین اشغالی، با تصویب قانون معافیت اقلیت حریدی‌ها از خدمت سربازی در کنست رژیم صهیونیستی، موج جدیدی از درگیری های داخلی میان صهیونیست‌ها به راه افتاده است.

خانواده‌های صدها سرباز صهیونیستی درگیر در جنگ غزه در پیامی به «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به تمدید قانون معافیت حریدی‌ها (یهودیان ارتدکس) از خدمت وظیفه اعتراض کردند.

روزنامه «هاآرتص» در این باره گزارش داد: در پیام خانواده‌های سربازان به گالانت و هالوی آمده است: «ما دیگر از جنگ در غزه حمایت نخواهیم کرد.»

در این پیام همچنین عنوان شده است: به فرزندان سربازمان اعلام می‌کنیم که باید در اسرع وقت جنگ را متوقف کنند، سلاح‌هایشان را زمین بگذارند و به خانه بازگردند.

این خانواده‌ها در ادامه تاکید کردند: این عاقلانه نیست در شرایطی که سربازان شجاع جانشان را از دست می‌دهند، چنین قانونی تصویب شود.

خانواده‌های سربازان رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند که کابینه نتانیاهو به ساکنان سرزمین‌های اشغالی خیانت کرده و برای بقای سیاسی خود به جان سربازان اهمیتی نمی‌دهد.

هیئت عمومی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بامداد سه‌شنبه قانون معافیت حریدی‌ها از خدمت وظیفه در ارتش را تمدید کرد.

پس از اینکه هیئت عمومی کنست با تمدید قانون جذب نیرو که در کنست قبلی در اولین قرائت تصویب شده بود، موافقت کرد، اکنون این پیش‌نویس به کمیته روابط خارجی و امنیت ارجاع خواهد شد. جریان‌های حریدی که نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن از صهیونیست‌ها را شامل می‌شوند، در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و کابینه نماینده دارند.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و چهل و هشتمین روز جنگ در غزه

مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه آمریکا یکی از موانع برای رسیدن به توافق است، زیرا او تنها بر اساس آنچه رژیم اشغالگر می‌خواهد، عمل می‌کند

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در حملات ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۲۰ نفر هم زخمی شدند. وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که شمار شهدای جنگ تا این لحظه به ۳۷۱۶۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۴۸۳۲ نفر رسیده است.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: ما از قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت در رابطه با آتش‌بس در غزه استقبال می‌کنیم و آماده همکاری با واسطه‌ها برای اجرای آن هستیم. محمود مرداوی در گفتگو با تلویزیون العربی گفت واسطه‌ها باید تعهدی علنی از رژیم اشغالگر در رابطه با آتش‌بس بگیرند تا ما وارد مذاکره شویم. مرداوی تصریح کرد که آمریکا باید ضامن توافق بدست آمده باشد.

بالا گرفتن آتش اختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی/ هلاکت چندین نظامی صهیونیست در عملیات غافلگیرانه نیروهای مقاومت/ حمله رئیس دفتر نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی +عکس وفیلمغزه

دفتر رسانه‌ای کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد که مواضع دولت آمریکا و وزیر خارجه آن مانعی حقیقی پیش روی دستیابی به هرگونه توافق برای آتش‌بس و پایان جنگ و نسل‌کشی در غزه هستند. این کمیته‌ها در بیانیه‌ای تاکید کرد که مقاومت هرگز در برابر فشارها کوتاه نمی‌آید و موضع آن در رابطه با هرگونه توافق ثابت است و بر توقف کامل جنگ و کشتار مردم غزه اصرار دارد. در این بیانیه آمده است که اظهارات اخیر آنتونی بلینکن ثابت می‌کند که آمریکا همچنان به فریب جهان ادامه می‌دهد و بعد از جنایت اخیر در النصیرات نیز به تمجید از رژیم اشغالگر پرداخت.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش با همه ایده‌های مطرح شده برای آتش‌بس در غزه تعاملی مثبت داشته است. اسامه حمدان در گفتگو با تلویزیون العربی گفت ما خواستار آتش‌بس دائم هستیم و آماده توافقی عادلانه برای مبادله اسرا هستیم. حمدان تاکید کرد که قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت با وجود کاستی‌هایی که دارد، بر توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از غزه تاکید دارد. وی خاطر نشان کرد که این قطعنامه به شرطی که رژیم صهیونیستی آن را نپذیرد، به مرحله اجرا نخواهد رسید. اسامه حمدان بیان کرد که این قطعنامه حاوی نکاتی است که ما را آن قبول نداریم اما بخش‌های اساسی آن مثبت است.

حمدان اشاره کرد که بلینکن وزیر خارجه آمریکا یکی از موانع برای رسیدن به توافق است، زیرا او تنها بر اساس آنچه رژیم اشغالگر می‌خواهد، عمل می‌کند. این رهبر حماس تاکید کرد که مشکل اصلی موضع آمریکا است و بلینکن باید دقیق‌تر باشد.

بالا گرفتن آتش اختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی/ هلاکت چندین نظامی صهیونیست در عملیات غافلگیرانه نیروهای مقاومت/ حمله رئیس دفتر نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی +عکس وفیلمسفر مجدد بلینکن به سرزمین های اشغالی

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و اوضاع در این باریکه هر لحظه وخیم‌تر می‌شود. آنتونیو گوترش در اجلاس "واکنش بشردوستانه اضطراری در غزه" در اردن تصریح کرد که از ورود هرگونه کمک بشردوستانه‌ای به نوار غزه ممانعت می‌شود.

گوترش گفت ۸۰ درصد ساکنان نوار غزه به سبب ادامه جنگ و توقف کمک‌رسانی به این باریکه به آب شرب دسترسی ندارند. وی اظهار داشت که باید همه گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بازگشایی شود. دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار آتش‌بس فوری در غزه و آزادی همه اسرا شد و طرفین را به تسریع در دستیابی به توافق فراخواند.

تحولات میدانی نبرد غزه/ مقاومت اسلامی عراق ایلات را هدف حمله پهپادی قرار داد/ نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات غافلگیرانه چند نظامی صهیونیست‌ را به هلاکت رساندند/ حمله گسترده حزب الله لبنان به شمال سرزمین های اشغالی/ آتش سوزی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی پس از حملات راکتی حزب الله لبنان

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد در راستای ادامه حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین و پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی هدفی مهم را در ایلات در اراضی اشغالی هدف حمله پهپادی قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق همچنین اعلام کرد به عملیات‌های خود علیه مواضع و اهداف دشمن صهیونیستی ادامه خواهد داد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند بر اثر انفجار یک خانه بمب گذاری شده در شهر رفح و هدف قرار گرفتن نیروهای پشتیبانی اسرائیلی با گلوله‌های خمپاره، چهار نظامی اسرائیلی از جمله یک فرمانده کشته شده و ۱۸ نظامی دیگر زخمی شدند و دو نفر نیز هنوز زیر آوار هستند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در تشریح جزئیات کمین گردان‌های قسام برای نیروهای اشغالگر اسرائیلی در رفح اعلام کرد که گروهی از نیروهای اسرائیلی حوالی ساعت ۱ بعد از ظهر دیروز دوشنبه قصد ورود به ساختمانی در محله الشابوره در رفح را داشتند و قبل از آن با پرتاب بمبی به داخل این ساختمان مطمئن شدند که بمب گذاری شده نیست اما پس از ورود به این ساختمان انفجاری رخ داد که منجر به فرو ریختن بخشی از آن بر سر نظامیان اسرائیلی شد و مشخص شد که ساختمان بمب گذاری شده بوده است.

رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که بیش از ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی از جمله الجلیل شلیک شده است. در همین حال، منابع عبری زبان اعلام کردند آژیر خطر در شهر اشغالی حیفا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است. این منابع از رهگیری یک پهپاد در آسمان شهر حیفا خبر داده‌اند.

در پی حمله پهپادی به حیفا، ده‌ها هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها فرار کردند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که از ژانویه گذشته تاکنون برای اولین بار است که آژیر خطر در شهر حیفا به صدا درمی‌آید. منابع اسرائیلی اعلام کردند آژیر خطر در مناطقی از جولان اشغالی هم به صدا درآمده است.

منابع عبری زبان از وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در مناطقی از شمال فلسطین اشغالی از جمله الجلیل و جولان در پی حمله موشکی اخیر از جنوب لبنان خبر دادند. رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند ۸ تیم آتش‌نشانی در تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها در مرزهای شمالی هستند. منابع عبری زبان اعلام کردند دست کم ۵۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک شده است.

گردان‌های مجاهدین اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شرق دیر البلح در مرکز نوار غزه با موشک‌های ۱۰۷ هدف قرار داده است.

بالا گرفتن آتش اختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی/ هلاکت چندین نظامی صهیونیست در عملیات غافلگیرانه نیروهای مقاومت/ حمله رئیس دفتر نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی +عکس وفیلمحملات حزب الله لبنان به مواضع صهیونیست‌ها شمال فلسطین اشغالی

گروهان‌های قدس نیز پایگاه نظامی کیزوویم را هدف حمله موشکی قرار داد. این گروهان‌ها همچنین اعلام کرد که در محورهای مختلف نبرد در شهر رفح وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی شده است.

گردان‌های شهدای الاقصی هم از درگیری شدید با اشغالگران اسرائیلی در رفح خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان از وقوع حادثه‌ای سخت در عسقلان خبر دادند. این منابع تاکید کردند بر اثر انفجار یک دستگاه خودرو در شهر اشغالی عسقلان دو صهیونیست کشته شده و چند نفر هم زخمی شدند. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این حادثه جنایی بوده است.

حزب الله لبنان اعلام کرد یک موشک زمین به هوا به سمت یک جنگنده اسرائیلی شلیک کرده و آن را مجبور به ترک آسمان جنوب لبنان کرده است. این سازمان همچنین نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف شهرک نطوعا هدف قرار داده و شماری از آن‌ها را کشته و زخمی کرد.

منابع عبری زبان اعلام کردند در ۴۸ ساعت گذشته ۳۳ نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند. این منابع تاکید کردند که ۱ نفر از این نظامیان در نبردهای نوار غزه و بقیه نیز در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی زخمی شدند.

رهبران سازمان حماس و جهاد اسلامی پاسخ خود در رابطه با طرح آتش بس پیشنهادی رژیم صهیونیستی را تحویل نخست وزیر قطر دادند

وزیر خارجه مصر تاکید کرد که در جریان اجلاس "واکنش بشردوستانه اضطراری در غزه" در اردن توافق بین‌المللی گسترده‌ای در رابطه با ضرورت توقف جنگ علیه غزه شکل گرفت. سامح شکری بیان کرد که رژیم صهیونیستی به شیوه‌ای سیستماتیک در حال نقض قوانین بین‌المللی و انسانی در نوار غزه است.

شکری گفت ما خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم و تعداد کشورهایی که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند در حال افزایش است. وی همچنین تاکید کرد که ما در تلاش برای رسیدن به آتش‌بس کامل و دائم در نوار غزه هستیم.

بالا گرفتن آتش اختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی/ هلاکت چندین نظامی صهیونیست در عملیات غافلگیرانه نیروهای مقاومت/ حمله رئیس دفتر نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی +عکس وفیلماسماعیل هنیه، رهبر سازمان حماس
زیادالنخاله، رهبر سازمان جهاد اسلامی

الجزیره به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی پاسخ مقاومت به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا را تحویل نخست وزیر قطر دادند.

این منابع تاکید کردند که پاسخ ارائه شده شامل اصلاحاتی در مورد طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی است تا این طرح آتش‌بس در غزه را نیز شامل شود.

یکی دیگر از اصلاحات صورت گرفته، خروج کامل نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه از جمله گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا است. حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند که منافع ملت فلسطین و ضرورت توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه در این پاسخ در اولویت قرار گرفته است.

وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که قطر و مصر پاسخ حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی را دریافت کردند.

نانسی پلوسی: دعوت مقامات کنگره برای سخنرانی اقدامی ناراحت کننده است/ بالا گرفتن آتش ختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی به دنبال تصویب معافیت حریدی‌ها از سربازی/ نیروهای نظامی ذخیره اسرائیل قانون معافیت حریدی‌ها را خنجر از پشت میدانند/ حمله رئیس دفتر نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: گالانت آدم وقیحی هست

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا دعوت مقامات کنگره از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در حضور نمایندگان کنگره را «اشتباه» توصیف کرد و گفت:« به نظرم دعوت از او برای سخنرانی ناراحت کننده است.»

«نانسی پلوسی» در گفتگو با شبکه «سی ان ان» تصریح کرد که اگر او همچنان در سمتش حضور داشت، هرگز از نتانیاهو برای سخنرانی دعوت نمی کرد و قبلا هم با درخواست نتانیاهو در سال ۲۰۱۵ برای سخنرانی در کنگره مخالفت کرده بود. وی افزود:« اعضای دولت نتانیاهو از عملکرد او ناراضی هستند و بهتر است که او به خاطر عملکردش در جنگ کشور یهودی با حماس در نوار غزه از سمتش کناره گیری کند.»

پلوسی درباره سخنرانی قریب الوقوع نتانیاهو در کنگره در جریان سفرش به واشنگتن در تاریخ ۲۴ ماه ژوئیه آینده تصریح کرد که «باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا نتانیاهو تا آن زمان نخست وزیر خواهد ماند؟»

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که رئیس دفتر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار برکناری یواو گالانت وزیر جنگ این رژیم به خاطر رای دادن علیه قانون معافیت از خدمت یهودیان حریدی شده است. رئیس دفتر نتانیاهو گالانت را شخصی وقیح و گستاخ خوانده است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد خانواده‌های صدها نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به یواو گالانت و هرتزی هلیوی وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش ابلاغ کردند به خاطر معاف شدن یهودیان حریدی از خدمت نظامی، از فرزندان خود می‌خواهند از حضور در جنگ خودداری کنند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که نظامیان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی قانون معافیت یهودیان حریدی از خدمت نظامی را خیانت و خنجری از پشت به خود می‌دانند. این روزنامه اشاره کرد که نظامیان ذخیره ارتش گفته‌اند دولت از طریق قانون معافیت یهودیان تندرو حریدی از خدمت نظامی از پشت به ما خنجر زد. نظامیان اسرائیلی تاکید کردند که دولت با تلاش و دست و پا زدن برای بقای سیاسی خود بجای بسیج سراسری برای این جنگ سخت، به آن‌ها خیانت کرده است.

بالا گرفتن آتش اختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی/ هلاکت چندین نظامی صهیونیست در عملیات غافلگیرانه نیروهای مقاومت/ حمله رئیس دفتر نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی +عکس وفیلمرای گیری برای تصویب قانون معافیت حریدی‌ها در کنست

آن‌ها قانون مذکور را افتضاح خوانده و تاکید کردند که موجب از هم گسیختگی و شکاف هرچه بیشتر بین کسانی خواهد شد که بار جنگ را به دوش می‌کشند و کسانی که از آن فرار می‌کنند.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد خانواده‌های صدها نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به یواو گالانت و هرتزی هلیوی وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش ابلاغ کردند به خاطر معاف شدن یهودیان حریدی از خدمت نظامی، از فرزندان خود می‌خواهند از حضور در جنگ خودداری کنند.

ارسال نظرات