۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۵۹۴۶۸

از پوستر رویداد فراخوان نوحه و نغمه‌های عاشورایی «با حسین» رونمایی شد

از پوستر رویداد فراخوان نوحه و نغمه‌های عاشورایی «با حسین» رونمایی شد
اصفهان – با حضور شعرا و مادحین اهل بیت (ع) و برخی از مسؤولان شهرستان کاشان از پوستر رویداد فراخوان نوحه و نغمه‌های عاشورایی «با حسین» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان صبح امروز در آئین رونمایی از پوستر رویداد فراخوان نوحه و نغمه‌های عاشورایی «با حسین» که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد، گفت: این برنامه با توجه ویژه به حماسه آفرینی شهدای کاشان یکی از برنامه‌های جنبی کنگره شهدای کاشان است.

وی افزود: نوحه‌های تلفیقی که در تلفیق جهاد و شهادت و دفاع مقدس و عاشورا است جمع آوری و به نفرات برتر جوایز ارزنده و نفیسی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه نوحه‌ها می‌توانند در چهار قالب زمینه، واحد، شور و سرود پایانی تولید شوند، گفت: علاوه بر این متن نوحه‌ها و فایل صوتی نوحه برای مشخص شدن آهنگ و ریتم آن حتما باید ارسال شود.

وی ادامه داد: نیاز به اختصاص کل متن نوحه‌ها به شاخصه‌ها و محتوا‌های فاخر، مضامین عالی معارف عاشورا، اصحاب سروده، رنگ و بوی شهدا و دفاع مقدس را داشته باشد هم مورد تایید است.

به گفته وی «با حسین» رویداد نوحه و نغمه‌های عاشورایی که با موضوع عاشورا و امتداد جریان شهادت، شهدای دفاع مقدس و الگوپذیری از اصحاب سید الشهدا است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال نوحه‌ها ۵ تیرماه سال جاری است، اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در این فرا خوان آثار خود را در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۳۸۶۳۰۸۳ ارسال کنند.

حجت الاسلام بصیرتی یادآور شد: آثاری که به صورت خاص، براساس سوژه‌های دفاع مقدس کاشان تولید شود از امتیاز ویژه برخوردار خواهد بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات