۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۷۵۹۴۹۵
امام جمعه موقت کاشان:

حضور پرشور در صحنه انتخابات و انتخاب اصلح از مهم ترین وظایف امروزمان است

حضور پرشور در صحنه انتخابات و انتخاب اصلح از مهم ترین وظایف امروزمان است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دو ظیفه اصلی و مهم امروز همه ما حضور پرشور در صحنه انتخابات و رای به کاندیدای اصلح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در شام شهادت امام محمد باقر(ع) در جلسه تفسیر آیه ۴۴ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع)، گفت: ارزش‌های اخلاقی یکی از عواملی مادی و معنوی که در زندگی انسان‌ها بسیار تأثیرگذار و موثر است.

وی ادامه داد: امام محمد باقر (ع) می‌فرماید، هرکس راستگو داشته باشد اعمال او پاکیزه می‌شود و خداوند عمل پاکیزه را می‌خرد و می‌پذیرد و اعمال زشت و هر عملی که آلوده باشد پذیرفته نمی‌شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انجام عمل پاکیزه نیازمند توفیق خداوند است و خدا توفیق عمل پاکیزه را به کسی می‌دهد که لایق آن باشد، راستگویی یکی از عوامل مهمی است که سبب این توفیق الهی می‌شود و به مرور اعمال انسان پاکیزه می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: هرکس نیت او خوب و خیر باشد به رزق او افزوده می‌شود، رزق تنها مادی نیست، چرا که توفیق خواندن نماز شب، فرزند صالح، توفیق حضور در نماز جماعت مسجد رزق است و کسی که نیت او خوب باشد به رزق او نیز افزوده خواهد شد.

وی به انواع نیت خوب انسان اشاره کرد و گفت: در نیت برای خدا، کار‌های انسان باید برای خدا و به دور از ریا باشد و نیت خوب در برابر بندگان خدا باید برای خیرخواهی بندگان خدا و به دور از نفاق باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه تفسیر آیه ۴۴ سوره مبارکه ابراهیم گفت: یکی از سنت‌های الهی موضوع فرصت دادن خداوند به بندگان صالح و غیر صالح است که این فرصت از یک جهت رحمت الهی برای انسان‌های صالح است و از جهت دیگر برای انسان فاسق اتمام حجت است.

وی افزود: خداوند خطاب به ظالمان که خواستار عمر زیاد هستند می‌فرماید، به اندازه‌ای که هدایت شوید عمر به انسان‌های ظالم داده می‌شود و انسان‌های عاقل که فرصت شناس هستند از این فرصت نهایت بهره برداری می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: توفیق نخست شناخت فرصت برای انجام عمل صالح است و توفیق دوم استفاده و بهره برداری حداکثری از فرصت است، اما انسان‌های جاهل نه تنها فرصت شناس نیستند، بلکه فرصوت سوز هستند و از فرصت‌های بدست آمده استفاده ناصحیح می‌کنند.

به گفته وی برخی انسان‌ها نه تنها فرصت‌ها را بر باد می‌دهند بلکه بدتر از آن از فرصت‌های به دست آمده سوء استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان ظالم و غافل از جمله انسان‌هایی هستند که نه تنها از فرصت‌ها استفاده نمی‌کنند، بلکه از فرصت‌های به دست آمده برای آنها سوء استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز نیز برخی افراد که قدرت و پست و مقام را به جای اینکه برای خدمت به مردم داشته باشند نه تنها به مردم خدمت نمی‌کنند، بلکه مرتکب ظلم به مردم نیز می‌شوند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: ظلم و قدرت طلبی و ثروت طلبی و ریاست طلبی و دنباله روی از شهوات سبب توهم و غفلت انسان و نادیده گرفتن واقعیت‌ها می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: انسان‌های ظالم و قدرت طلبی همچون جنایتکاران امروز در اسرائیل و استکبار جهانی به دلیل غفلت و شهوت و ریاست طلبی و قدرت طلبی واقعیت‌ها را نمی‌بینند و تصورشان این است که قدرت برای آنها ابدی است و همیشه خواهند بود.

وی ادامه داد: مال، قدرت، ثروت، ریاست و شهوت دیدگاه انسان را تغییر می‌دهد و تفکر انسان را منحرف می‌کند، واقعیت‌ها را نمی‌بیند و زشتی‌ها را زیبا و زیبایی‌ها را زشت می‌بیند و متوهم می‌شود و مرگ را برای دیگران می‌داند و خود را ابدی می‌داند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان‌هایی که تربیت شده مکتب اهل بیت (ع) هستند از این قائده مستثنی بوده و ظواهر دنیا نمی‌تواند آنها را فریب دهد، از این رو امام راحل در اوج قدرت می‌فرماید، اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر بگویید.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه به اهمیت حضور در انتخبات و پای صندوق‌های رای تأکید کرد و گفت: وظیفه امروز ما در انتخابات فرمایش امام راحل است که می‌فرماید، حفظ جمهوری اسلامی ایران از اوجب واجبات و از نماز هم بالاتر است.

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: دو ظیفه اصلی و مهم امروز همه ما حضور پرشور در صحنه انتخابات و رای به کاندیدای اصلح است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات