۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۵۸۸۸۰
امام جمعه موقت کاشان:

ماندگاری و استحکام تمامی ارکان نظام از برکت ولایت فقیه است

ماندگاری و استحکام تمامی ارکان نظام از برکت ولایت فقیه است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار از ولایت فقیه به عنوان مهمترین، محکم‌ترین و بلند‌ترین خاکریز مقابل دشمنان نظام نام برد و تأکید کرد: ماندگاری و استحکام تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران از برکت ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در جلسه دیدار باخانواده شهدای پایگاه ملامحسن فیض و دیدار با شهدای درب فین در حسینیه انصار حیدری گذر حاجی درب فین، گفت: برگزاری سالگرد امام خمینی(ره) برای این است که اهداف، سیره و خواسته‌های امام خمینی(ره) مرور و زنده بماند و به آن عمل شود.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: برگزاری سالگرد امام خمینی(ره) برای زنده نگهداشتن یاد امام راحل و اسلام و ارزش‌ها و انقلاب است، چرا که امام خمینی(ره) با انقلاب خود اسلام را زنده کرد و قرآن را به صحنه آورد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از تأکیدات بسیار مهم امام راحل است، اما به نظر می‌رسد کمتر به آن توجه شده است، گفت: امام خمینی(ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات و حتی از نماز نیز بالاتر دانسته است.

به گفته وی اگر امروز خدشه‌ای به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد شود دیگر اثری اسلام و نماز و قرآن واقعی نخواهد بود.

امام جمعه موقت کاشان به برخی راهکار‌های حفظ نظام اشاره کرد و گفت: همانگونه که برای حفظ خانه خود تلاش می‌کنیم و پایه خانه را تقویت می‌کنیم تا فرو نریزد، برای حفظ نظام نیز همانگونه باید تلاش کنیم و پایه نظام را که ولایت فقیه است باید تقویت کرد، چرا که دشمن به دنبال تخریب ولایت فقیه است.

وی از ولایت فقیه به عنوان مهم ترین، محکم‌ترین و بلند‌ترین خاکریز مقابل دشمنان نظام نام برد و تأکید کرد: ماندگاری و استحکام تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران از برکت ولایت فقیه است.

حجت الاسلام اسلامی تبار یادآور شد: انقلاب اسلامی از ابتدا تا به امروز حوادث سختی را پشت سر گذاشته است که هریک از آنها به تنهایی می‌توانست یک کشور قدرتمند را متلاشی و نابود کند، اما به برکت ولایت فقیه همه حوادث سخت را پشت سر گذاشته ایم.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه تمامی توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است، گفت: به تعبیر یکی از فرماندهان نظامی، ایشان کشور را از بیش از هفت جنگ قطعی نجات داده است.

به گفته وی نخستین ستون مستحکم نظام جمهوری اسلامی ایرآن ولایت فقیه است و آنچه که امروز مملکت را در برابر همه توطئه‌های دشمن نجات داده است، تبعیت محض از ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت کاشان از وحدت ملت ایران به عنوان دومین ستون مستحکم نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و با بیان اینکه امامین انقلاب تأکید بر حفظ وحدت دارند، افزود: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بر طبل تفرقه و اختلاف بین اقشار و طوائف مختلف مردم و اختلاف بین مردم رهبری زده است، اما موفق نشده است.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین وظایف امروز ما برای حفظ نظام، حفظ وحدت است و هرکاری حتی به نام دین و اسلام و ولایت که سبب اختلاف و تفرقه شود شرعا حرام است.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین ارزش‌های اخلاقی را سومین ستون مستحکم انقلاب اسلامی دانست و از آن به عنوان پیام و ماهیت و حقیقت انقلاب اسلامی نام برد و افزود: هدف از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران زنده کردن ارزش‌های اخلاقی است.

وی عدالت خواهی و مبارزه با تبعیض، مبارزه ظلم و ستم، دفاع از مظلوم، مساوات در برابر قانونمندی، حیا، حجاب، صداقت با مردم و خدمت خالصانه به مردم و معنویت را از جمله مؤلفه‌های ارزش‌های اخلاقی دانست و تأکید کرد: ارزش نظام به این است که در این مسیر حرکت کند.

به گفته وی پایه و اساس انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه ارزش‌های اخلاقی بنا گذاشته شده است، در غیر این صورت انقلاب، اسلامی نخواهد بود.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی ایران باید براساس ارزش اخلاقی به اسلام و نظام و مردم خدمت کنند یادآور شد: شهید آیت الله رئیسی براساس ارزش‌های اخلاقی خادم مردم بود.

به گفته وی خادم مردم بودن، توجه به ارزش‌های اخلاقی، قاطعیت در اجرای قانون، تقویت معنویت، حیا و حجاب، مقیاس و معیار و ارزش گذاری برای‌ مسؤول در نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار تأکید کرد: جامعه اسلامی زمانی ارزشمند خواهد شد که در مسیر ارزش‌های اخلاقی حرکت کند و مسؤولی مورد تایید است که در این مسیر حرکت کند.

وی از حضور مردم در صحنه به عنوان چهارمین ستون انقلاب اسلامی نام برد و اظهار داشت: یکی از عوامل تقویت و حفظ بقاء نظام جمهوری اسلام ایران حضور مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب از جمله حضور در انتخابات است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات