۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۵۸۱۰۳
امام جمعه موقت کاشان:

انقلاب اسلامی ملت ایران را به اوج عزت و اقتدار رساند

انقلاب اسلامی ملت ایران را به اوج عزت و اقتدار رساند
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: آیت الله رئیسی شخصیتی با اخلاصی بود که با شهادت او ثلمه‌ای بزرگ به ملت ایران وارد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر آیه ۴۲ و ۴۳ سوره ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: خداوند دراین دو آیه پاسخگوی افرادی است که می‌گویند اگر خدا عادل است چرا ظالمان و ستمگران را در این دنیا مجازات نمی‌کند.

وی افزود: خداوند از عذاب ظالمان و ستمگران را در این دنیا غافل نیست و غیر مستقیم به بندگان خود هشدار می‌دهد که خداوند از ظلم ستمگران هیچگاه غافل نیست و این سنت الهی است که به ظالمان فرصت می‌دهد تا آنها را امتحان کند.

امام جمعه موقت کاشان این آیه را یک تهدید از سوی خدا برای ستمگران و ظالمان دانست و گفت: اینگونه نیست که خداوند از ظلم ستمگران غافل باشد، بلکه به موقع به ظلم و ستم آنها رسیدگی خواهد کرد.

وی گفت: این آیه یک پیام بصورت غیر مستقیم به ظالمان دارد که بیانگر سنت الهی است و خداوند در بین سنت‌های فراوانی دارد فرصت دادن به ظالم است، از این رو برای اینکه ظالمان در قیامت بهانه نداشته باشند که اگر به آنها فرصت داده شده بود اصلاح می‌شدند به آنها فصرت می‌دهد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر برخی از سران کشور‌های ظالم و جنایتکار دنیا در سنین بالا از دنیا می‌روند، برای این است که خداوند به آنها مهلت داده است و به سنین بالا رسیده اند، اما اصلاح نشدند.

وی گفت: خداوند در این دو آیه به ۵ حالت ظالمان در روز قیامت اشاره می‌کند، چرا که انسان‌ها در قیامت به حالت‌های درونی خود بر می‌گردند و تمام عادت‌های درونی انسان بروز و ظهور دارد و باطن انسان در قیامت آشکار می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان برای اینکه باطن خود را درست کند باید در اخلاق و رفتار خود در این دنیا تجدید نظر کند و آن را اصلاح کند.

وی ادامه داد: ظاهر انسان‌ها تنها تا هنگام مرگ است و روز قیامت باطن همه آشکار می‌شود و متوجه می‌شوند هیچ توشه‌ای از دنیا با خودشان به آخرت نمی‌آورند و آن زمان است که حسرت می‌خورند.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه به برخی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد وافزود: انقلاب اسلامی ملت ایران را از اوج ذلت و خواری نجات داد و به اوج عزت و اقتدار رسانید و این بی انصافی است که برخی می‌گویند انقلاب اسلامی کاری انجام نداده است.

وی به مراقبت از گفتار و رفتار انسان در این دنیا تأکید کرد و با اشاره به اینکه در قیامت انسان‌ها گرفتار تهمت‌های ناروا و گناهان زبان خود خواهند بود، یادآور شد: به شهید جمهور نیز اهانت‌ها و تهمت‌های ناروایی زده شد که فردای قیامت باید پاسخگوی اهانت‌ها و تهمت‌های ناروای خود باشند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه خداوند نعمت داشتن آیت الله رئیسی را از ما گرفت، گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، آیت الله رئیسی شخصیتی با اخلاصی بود که با شهادتش ثلمه‌ای بزرگ به ملت ایران وارد شد که جبران نخواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات