۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۵۹۵۶۴

رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه، صیانت از سیره شهید رئیسی است

رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه، صیانت از سیره شهید رئیسی است
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات و صیانت از ارزش‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب که یکی از آنها سیره شهید رئیسی است، مسئولیتی که بر دوش روحانیون انقلابی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در همایش معاونین تبلیغ حوزه علمیه خراسان، گفت: در بدو پیروزی انقلاب با دستور امام خمینی(ره) همه‌پرسی تشکیل شد و در این همه‌پرسی بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رأی آری دادند و این دستاوردی بود که با ابتکار و اهتمام امام راحل(ره) شکل گرفت.

وی با بیان اینکه امروز بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، مردم پرشور و با جمعیت گسترده در انتخابات شرکت می‌کنند، تصریح کرد: ما در ساختار نظام اسلامی توانستیم یک آمار مشارکت بالا در انتخابات‌ رقم بزنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه روحانیت و نظام اسلامی با یکدیگر پیوند ناگسستنی دارند، تصریح کرد: نظام اسلامی در کشور با تدبیر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تداوم یافته و باید به این امر اذعان نمود که حوزه های علمیه و روحانیت برای جمهوری و نظام اسلامی مجاهدت‌ها و فداکاری‌های فراوان داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با بیان اینکه در جریان انتخابات گزینه‌هایی به ذهن می‌رسد اما باید یادآوری کرد که چه کسانی پای کار نظام و انقلابند و این قانون اساسی حاصل سرمایه گذاری علمای ما در طول تاریخ است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید تلاش‌ها و مجاهدت‌های حوزه و روحانیت در ابتدای انقلاب را مستندسازی کند و کسانی که آن دوره را درک کردند و نقش داشتند، وظیفه و رسالت سنگینی بر دوش دارند؛ بدون تردید کار روحانیت در انتخابات این سالیان کار ارزشمندی بوده و نقش افرینی روحانیت بسیار تاثیرگذار و حقیقتا الهام بخش از اندیشه امام راحل است.

وی ادامه داد: مجاهدت حوزه و روحانیت علاوه بر عرصه‌های اندیشه‌ای و فکری در میدان عمل کم نیست و امام راحل چنین فرمودند: «در هر نهضت انقلابی و الهی علمای اسلام اولین کسانی بودند که بر تارک جیبن‌شان خون و شهادت نقش بسته است» ما کدام انقلاب مردمی را سراغ داریم که در آن حوزه و روحانیت پیشکسوت شهادت نبوده و بر بالای دار نرفته و اجساد مطهرشان بر سنگفرش‌های حوادث خونین به شهادت نایستاده باشد؟

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه به تعبیر امام خمینی(ره) خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است، عنوان کرد: در این امر هیچ تردیدی نیست و سه هزار و ۸۹۰ شهید در قشر روحانیت و از بدنه حوزه های علمیه داریم که از این مجموع فقط چند قطعه استخوان و پلاک فقط از ۷۳۰ شهید باقی مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با بیان اینکه اگر واقعا مرام و سیره این شود که روحانیون سالی یکبار شلمچه بروند کار گزافی نیست و آنجا بوی روحانیت می‌دهد، اظهار داشت: این آمار، پاسخ شبهاتی است که روحانیت را فقط در مسند قدرت سیاسی دیده‌اند و حضور در میدان نبرد و مجاهدت‌ها را ندیده و یا نمی‌خواهند مطرح کنند.

وی با بیان اینکه امروز ۴۵ سال از پیروزی انقلاب گذشته اما باید ببینیم دستاوردهای انقلاب چیست، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب در عرصه زن و خانواده است؛ در حوزه زن قبل از پیروزی انقلاب ۳۵۰۰ پزشک زن و الان ۶۶ هزار پزشک زن داریم. قبل از انقلاب هیچ فوق تخصص زن نداشتیم و امروز بیش از ۵ هزار پزشک فوق تخصص زن داریم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در زمینه بسیاری از عرصه‌ها از جمله عرصه علم و فناوری می‌بایست کتاب صعود چهل ساله را مطالعه کنیم، خاطرنشان کرد: تولید دارو گیاهی مقابله با ایدز، داروی گیاهی درمان رماتیسم، داروی گیاهی زخم پای دیابتی، ساخت پروتز عصبی، ایمپلنت چشمی، فناوری نانو، پژوهش‌های هسته‌ای و ... از جمله عرصه‌هایی است که به برکت انقلاب به رتبه یک منطقه و جهان دست یافته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با بیان اینکه در حوزه روحانیت و در آستانه انتخابات باید دستاوردهای این مکتب را تبیین کنیم، تصریح کرد: دستاوردی که حوزه و روحانیت در انقلاب داشته قابل توجه است؛ یکی از تربیت یافتگان حوزه شهید آیت‌الله رئیسی است که بغضی که از مردم در شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شکسته شد، در حد خود کم‌نظیر و بی‌نظیر است و غیر از مردمی که در تشییع آمدند در بیش از ده کشور عزای عمومی اعلام کردند.

وی با بیان اینکه حضور این جمعیت برای تجلیل از خدمات و سیره شهید رئیسی بود، چراکه ایشان عالمی مجاهد، روحانی، سید، انقلابی و خدمتگزار بود، ابراز کرد: باید به این دستاورد و سرمایه روحانیت افتخار کرد و فراموش نکنیم که مردم به یک روحانی احترام و عزت کردند؛ بنابراین حوزه و روحانیت می بایست برای شناخت و شناساندن عالمان مجاهد طول تاریخ که جانفشانی نمودند، از جمله شهید رئیسی کار ویژه‌ای داشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه دستاوردها و خدمات این شهید بزرگوار باید تبیین شود، گفت: شهید رئیسی با فداکاری، کارهای زیادی انجام دادند، که از جمله آن فعال کردن دیپلماسی منطقه‌ای است. کاری که در دیپلماسی منطقه‌ای اتفاق افتاد در تاریخ دیپلماسی ایران بی‌نظیر است و آمریکا در این سال‌ها اهتمام بر این دارد که ما را درگیر جنگ کند اما دیپلماسی منطقه‌ای آیت‌الله رئیسی باعث تنش زدایی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد ادامه داد: شهید رئیسی غیر از تنش زدایی، فضای تجارت و رشد فعالیت‌های اقتصادی کشور را به دنبال داشت که صادرات و اقتصاد و همکاری‌های تجاری رونق گرفت و مبادلات مالی ایجاد شد و آیت‌الله رئیسی با دیپلماسی منطقه‌ای و به دور از برجام تحریم‌ها را کاهش داد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شانزده ویژگی برای شهید رئیسی بیان نمودند که برخی از این عبارات‌ها بی‌بدیل است، اظهار داشت: امروز رسالتی بر دوش همه ما قرار دارد که در جریان انتخابات از سیره شهید رئیسی صیانت کنیم و مشارکت حداکثری و صیانت از ارزش‌های مورد تاکید رهبر انقلاب که یکی از آن‌ها سیره شهید آیت‌الله رئیسی می باشد مسئولیتی است که بر دوش ما به عنوان روحانی انقلابی قرار دارد که امید است در این مسئولیت سربلند باشیم.

ارسال نظرات