۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۵۹۵۶۸

نامزدهای انتخابات و حامیانشان از تخریب رقیب بپرهیزند

نامزدهای انتخابات و حامیانشان از تخریب رقیب بپرهیزند
امام جمعه سمنان گفت: نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و حامیان آنان با پرهیز از تخریب رقیب، به ارایه و تبلیغ اقدام‌ها برنامه‌های مربوط به خود بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان با اشاره به اهمیت انتخابات هشتم تیر ۱۴۰۳ افزود: طبق روال معمول قرار بود انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۴ برگزار شود اما شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور مردمی و جهادی و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد، آنان را عزتمند و سربلند کرد و بر این پایه، انتخابات یکسال زودتر برگزار می‌شود.

وی نخستین اصل در انتخابات را مشارکت حداکثری مردم دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع از اصول مهم نظام جمهوری اسلامی است و باعث تقویت مقبولیت، اقتدار نظام در عرصه بین‌المللی، همبستگی داخلی، کاهش آسیب‌پذیری و افزایش قدرت نرم نظام می‌شود.

خطیب جمعه سمنان با تاکید بر اینکه نامزدها، مردم و حامیان نامزدها در انتخابات پیش رو وظایفی بر عهده دارند، اظهار کرد: آنان باید با رعایت اصول اخلاقی، در اظهارات و مناظره‌ها، موجب خدشه‌دار کردن اقتدار نظام، آسیب به امنیت جامعه، تضعیف نظام و شاد کردن دشمنان نشوند.

وی با تاکید بر اصل احترام متقابل نامزدهای انتخابات به یکدیگر و به اصطلاح رقیب انتخاباتی تصریح کرد: حامیان نامزدها نیز باید در حمایت‌های خود رضایت خداوند متعال را در نظر بگیرند که در صورت تحقق این مهم، حتی اگر نامزد مورد نظر آنان اکثریت رای‌ها را کسب نکرد به وظیفه اجتماعی خود عمل کرده‌اند و سربلند هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: برخی‌ مواقع در فضای مجازی به تخریب نامزدهای انتخابات پرداخته می‌شود که این اقدام از اخلاق اسلامی به دور است؛ نامزدها و حامیان آنان باید از برنامه‌های مدنظر خود حمایت و از تخریب رقیب پرهیز کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با شور انتخاباتی مناسبی که در جامعه حاکم می‌شود، فرد اصلح از بین نامزدهای انتخابات به عنوان رییس جمهور دولت چهاردهم انتخاب شود.

شهید امیرعبداللهیان محبوب محور مقاومت

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری همایش اخیر مجاهدان در غربت در سوریه گفت: شهید حسین امیرعبداللهیان که از فرزندان و افتخارات استان سمنان است به عنوان وزیر امور خارجه محور مقاومت شناخته می‌شد و مجاهدان کشورهای مقاومت، ارزش و احترام ویژه‌ای برای این شهید مجاهد و گرانقدر قائل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به آغاز هفته امامت و ولایت در هفته پیش رو، اظهار امیدواری کرد از این هفته و روز عرفه بهره‌مندی مفیدی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان و با وجود گرانی گوشت، امید می‌رود قربانی کردن و کمک به مستمندان همچون گذشته مدنظر قرار گیرد.

خطیب جمعه سمنان همچنین به بحران شدید آب در برخی مناطق استان اشاره و اضافه کرد: امسال بازندگی‌ها در استان کاهش محسوسی داشته است و باید بیش از پیش در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنیم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران (۳۱ خرداد) و تبریک روز بسیج اساتید، خاطر نشان کرد: انتخاب این روز تاثیر مناسبی در جامعه و توجه به فعالیت‌های جهادی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی همچنین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هرساله در موسوم حج و برائت از مشرکان پیام مهمی صادر می‌کنند اما امسال با توجه به تشدید جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی فرمودند که باید فراتر از موسم حج این برائت از مشرکان رخ دهد و از این رو، امید می‌رود مرگ بر آمریکا و اسرائیل به طور گسترده طنین‌انداز شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار امیدواری کرد که رژیم جنایتکار بین‌المللی و غاصب صهیونیستی و حامیان آن هر چه زودتر از صحنه روزگار محو شوند و جبهه مقاومت سرافراز و سربلند شود.

ارسال نظرات