۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۵۹۵۶۹
اخبار انتخابات (۱۳)؛

استقبال سرد از پزشکیان در قم/ ادعای جدید رسانه‌های اصلاح طلب

استقبال سرد از پزشکیان در قم/ ادعای جدید رسانه‌های اصلاح طلب
باید منتظر ماند که بعد از برگزاری مناظرات و روز‌های نزدیک به انتخابات کدام نامزد‌ها به نفع یکدیگر کنار می‌روند و آیا رییس جمهور آینده در دوره اول انتخابات معلوم می‌شود یا اینکه انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در حالی که 12 روز مانده به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، رقابت های تبلیغاتی و رسانه ای میان نامزدهای انتخاباتی رفته رفته گرم‌تر شده است، همچنین برخی نامزدها سفرهای استانی خود را کلید زده‌اند و در ستادها و میان هواداران خود حضور می یابند و سخنرانی می کنند.

از این رو ما هر روز تا اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری با پوشش آخرین اخبار، حواشی و متن این رویداد‌ها سیاسی با شما همراه خواهیم بود.

از استقبال سرد پزشکیان در قم تا ادعای جدید جریان های اصلاح طلب

پاسخ آیت الله نوری همدانی به سؤال عده‌ای از طلاب پیرامون انتخابات:

شخص خاصی را معین نمی‌کنم

حضرت آیت الله نوری همدانی در پاسخ به سؤال عده‌ای از فضلای حوزه علمیه پیرامون انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ و نظر به انتخاب فرد اصلح و اعلام آن به مردم بیان داشت: به عرض محترم می‌رساند که اینجانب هیچ شخص خاصی را معین نمی‌کنم و نام نمی‌برم؛ اما توصیه می‌کنم فردی را انتخاب کنید که متدین، متخصص، متعهد، انقلابی و دنبال کننده افکار و خط امام راحل «رحمت الله» و رهبری معظم انقلاب باشد.

از استقبال سرد پزشکیان در قم تا ادعای جدید جریان های اصلاح طلب

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی از «قالیباف» حمایت کرد

در نشستی که با حضور اعضای مرکزی و استانی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و با هدف حمایت این حزب سیاسی از نامزد اصلح برای ریاست جمهوری سال 1403 برگزار شد، محمد باقرقالیباف به عنوان کاندید اصلح انتخاب شد.

دبیرکل حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، انتخاب قالیباف را تصمیمی درست خواند و گفت: وی شخصیتی دانشگاهی، انقلابی، مدیری توانند و متدین است و تنها کسی می باشد که می تواند کشور در نقطه پیشرفت قرار دهد، چرا که در کارهای اجرایی توانمند می باشد.

وی با اشاره به فرموده های اخیر رهبر معظم انقلاب و تمجید ایشان از محمد باقرقالیباف، تصریح کرد: وی چهره ای شناخته شده و متدین برای نیروهای انقلابی است و امیدواریم چنین شخصیتی مورد حمایت آحاد جامعه و اجماع احزاب انقلابی قرار گیرد.

رئیس اصولگریان خانه احزاب در پایان ابراز امیدواری کرد، که ان شاء الله مردم شریف ایران با عمل به تکلیف الهی، تبعیت از ولی امر مسلیمن و اعتقاد آنها به جوهره عزم، ایمان و ولایت مداری، در روز حماسی 8 تیرماه شرکت خواهند کرد و معنی واقعی دموکراسی نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان خواهند داد.

از استقبال سرد پزشکیان در قم تا ادعای جدید جریان های اصلاح طلب

جامعه اسلامی مهندسین کاندیدای مورد حمایت خود را اعلام کرد

جامعه اسلامی مهندسین با صدور بیانیه‌ای با موضوع چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از نامزدی آقای قالیباف حمایت کرد.

بخشی از این بیانیه بدین شرح است:

جامعه اسلامی مهندسین به طرفداران پرشور کاندیداهای جریان اصولگرایی توصیه می‌کند که در آوردگاه چهاردهم ضمن رقابت‌ها، رفاقت و احترام باقی باشد تا اگر به نقطه‌ای رسیدیم که قرار شد در کنار هم وحدت کنیم و کار را جلو ببرییم، زخمی بر دل دوستان باقی نمانده باشد.

این تشکل ضمن برپایی ستاد مرکزی انتخابات و معرفی رییس و ارکان ستاد، ستادهای استانی خود را نیز در حمایت از آقای دکتر قالیباف تشکیل می دهد و در هماهنگی کامل با ستاد مرکزی ایشان در تهران و سایر استانها فعالیت خواهد نمود. جامعه اسلامی مهندسین، هم در مسیر پیروزی در انتخابات و هم ان شالله در پیشبرد دولت آتی آمادگی تلاش و مشاوره دلسوزانه در همه عرصه ها دارد.

از استقبال سرد پزشکیان در قم تا ادعای جدید جریان های اصلاح طلب

رسانه های اصلاح طلب مدعی شدند؛

تلاش جلیلی و قالیباف برای انصراف دادن یکدیگر

خبر آنلاین نوشت: خبرهای رسیده به خبرنگار سازندگی حاکی است که قالیبافی‌ها و تیم او به‌ شدت فعال شده‌اند که سعید جلیلی همچون انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ که به‌نفع سیدابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد و این بار نیز به سود قالیباف کناره‌گیری کند تا راه برای قالیباف هموارتر باشد. از آن ‌سو جلیلی‌ها در پاسخ به قالیبافی‌ها گفته‌اند که این بار قالیباف کناره‌گیری کند. مانند سال ۹۶ که کنار رفت، این بار نیز کنار برود. زیرا او درحال حاضر رئیس مجلس است و ریاست یک قوه را در اختیار دارد. پس بهتر است انتخابات ریاست‌جمهوری را به جلیلی بسپارد تا او در کارزار این انتخابات به مصاف دیگر رقبا برود.

گزارش سازندگی حاکی از این است که هنوز هیچ یک از این دو نپذیرفته‌اند که کنار بروند. ضمن‌ آنکه خبر دیگر سازندگی حاکی از این است که رؤسای ستاد نیز جلسات مشترکی را برگزار و تلاش می‌کنند همدیگر را قانع کنند. آنها مطمئن هستند که زاکانی و قاضی‌زاده‌هاشمی در نهایت کناره‌گیری می‌کنند به همین دلیل چندان نگران زاکانی نیستند.

واکنش ستاد جلیلی به خبرسازی «بامدادنو»:

تکذیب می‌کنیم؛ پیگیر منبع مالی اخبار تخریبی خواهیم بود

همچنین روابط عمومی ستاد سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنشی نسبت به خبرسازی کانال تلگرامی «بامدادنو» که در مطلبی مدعی شد «انصراف سعید جلیلی قطعی است»، اعلام کرد: ضمن تکذیب این ادعا و هرگونه خبرسازی مشابه، به اطلاع عموم دوستداران دکتر سعید جلیلی می‌رسانیم که به منظور جلوگیری از تداوم دروغ‌پردازی‌ها علیه ایشان، مطابق حق قانونی این ستاد، پیگرد قانونی انتشار این شایعات در دستور کار قرار گرفته و تا رسیدگی کامل به جزئیات و چرایی شایعه‌سازی‌ها، با مراجع قانونی در ارتباط خواهیم بود.

این بیانیه در ادامه تأکید کرد: به نظر می‌رسد نتایج نظرسنجی‌های اخیر مراکز معتبر، استقبال معنادار مردم بیرجند، قم و اراک و همچنین تمایز جدی مباحث مطرح شده از سوی دکتر جلیلی در کارزارهای انتخاباتی، علت اصلی خط تخریبی علیه او را شکل می‌دهد.

ستاد سعید جلیلی خاطرنشان کرد: باید تأکید داشت که براساس مشاهدات قبلی و بررسی موارد مشابه، عمده خبرسازی‌ها نه با اهداف صرف سیاسی بلکه به صورت «بازرگانی» صورت گرفته؛ بنابراین مُصر هستیم تا مراجع قانونی نه تنها با این رویه که مصداق بارز «لجن پراکنی» مذمت شده از سوی رهبر معظم انقلاب است، برخورد کرده بلکه منابع مالی تأمین کننده این هجمه کم‌سابقه علیه دکتر سعید جلیلی را شناسایی کنند و با رویکردی جدی و بازدارنده، به اراده خود برای عمل به قانون جلوه بخشند.

باید منتظر ماند که بعد از برگزاری مناظرات و روزهای نزدیک به انتخابات کدام نامزدهای جبهه اصول گرا یا اصلاح طلب به نفع یکدیگر کنار می روند و آیا نتیجه رییس جمهور آینده در دوره اول انتخابات معلوم می شود یا اینکه انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد!؟

از استقبال سرد پزشکیان در قم تا ادعای جدید جریان های اصلاح طلب

مهدی خسروی مجری مناظره‌های انتخاباتی شد

سازمان صداوسیما برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پنج مناظره انتخاباتی در روزهای ۲۸ و ۳۱ خرداد، همچنین، ۱ و ۴ و ۵ تیر تدارک دیده است که به‌طور زنده از شبکه‌های خبر و یک سیما روی آنتن می‌رود.

مهدی خسروی، مجری و گوینده شبکه خبر اجرای این مناظره‌ها را در روزهای یادشده بر عهده خواهد داشت که چهره‌ای نام‌آشنا در رسانه ملی و دارای سابقه طولانی کار در حوزه خبر است.

از استقبال سرد پزشکیان در قم تا ادعای جدید جریان های اصلاح طلب

پشت پرده توهین به نامزدها در تویتتر

حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در توییتی نوشت: حجم زیادی از کاربران توییتر که علیه نامزدها محتوای توهین‌آمیز منتشر کرده‌اند ربات هستند.

تعداد بازدید : 7

حمایت احزاب و جریان‌ها از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری

یارکشی بین ستادهای انتخاباتی و رفت و آمدهای سیاسیون به این ستادها افزایش پیدا کرده است.

 

از استقبال سرد پزشکیان در قم تا ادعای جدید جریان های اصلاح طلب

حزب کارگزاران از نامزدی پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرد

 حزب کارگزاران سازندگی با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری «مسعود پزشکیان» در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری حمایت کرد.

حزب کارگزاران در این بیانیه اعلام کرد: ما کارگزاران سازندگی ایران البته در فهم خود از اقتصاد، توسعه، جامعه، عدالت و اصلاحات نکاتی داریم که آن را با مسعود پزشکیان بوقت مقتضی در میان می‌گذاریم، اما به عنوان عضوی از جبهه اصلاحات در فرآیند رای به ایشان نقش داشته و از تصمیم جبهه اصلاحات در معرفی ایشان به عنوان یکی از سه نامزد اصلاح‌طلبان حمایت کرده ایم و منتظر تحقق وعده رهبر اصلاحات، جناب آقای سیدمحمد خاتمی در حمایت از نامزد جبهه اصلاحات هستیم و در رسانه حزب نیز این حمایت را اعلام کرده‌ایم.

 

 

از استقبال سرد پزشکیان در قم تا ادعای جدید جریان های اصلاح طلب

استقبال سرد از پزشکیان در شهر قم

با وجود حمایت احزاب، گروه ها و فعالان اصلاح طلب و اعتدالی از آقای پزشکیان، وی در قم با استقبال اندک و سردی مواجهه شد و تعداد کمی از هواداران وی پای سخنانش نشستند.

پزشکیان نامزد اصلاح طلب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه برنامه های خود در قم پزشکیان در این سفر با حضرت آیت الله جوادی آملی و آیت الله کریمی جهرمی، و آقایان سید حسن خمینی، اسدالله بیات زنجانی و یثربی کاشانی دیدار کرد. وی همچنین با اعضای مجمع محققین و مدرسین در قم دیدار کرد که تاکنون از جزییات این دیدارها خبری مخابره نشده است.

 

از استقبال سرد پزشکیان در قم تا ادعای جدید جریان های اصلاح طلب

انتقاد ابطحی به پزشکیان درباره اعضای ستاد انتخاباتی‌اش

محمدعلی ابطحی رئیس‌دفتر خاتمی رئیس دولت اصلاحات در کانال شخصی خود در پیام‌رسان تلگرام مطلبی را درخصوص نقد مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر منتشر کرد:

اعضای ستاد آقای پزشکیان، همه این قدر خوبند که اکثرشان در ستاد آقای خاتمی در سال 76 وستاد آقای مهندس موسوی در سال 88 هم فعال بودند وهم بعضا مسئولان ستاد.

20 سال از آن زمان گذشته. بزرگترین انقلاب ارتباطی شکل گرفته. ادبیات جامعه تغییر کرده. نسل جدید به اندازه صدسال از آن‌سالها متفاوت شده است.

همان روش‌ها، همان آدمها، همان ایده‌ها، همان ادبیات نور امیدی در دلها روشن نمی‌کند. هم کاندیداها و هم اعضای ستاد باید کسانی باشند که بتوانند با جامعه دیالوگ برقرار کنند. این اقبال مردم به پزشکیان عزیز را قدر بدانیم.

در حالی که آقا ابطحی از متهمین و دستگیر شدگان فتنه 88 است، جالب است در این بیانیه به بکارگیری اعضای ستاد خاتمی و موسوی اعتراض کرده و شرایط کنونی را متفاوت از این دوران ها تلقی می کند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات