۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۶۰۳۵۱
حجت الاسلام رفیعی:

اصل حضور در انتخابات، پشتوانه نظام است

اصل حضور در انتخابات، پشتوانه نظام است
سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار می شود، مشارکت و رای بالای مردم را باعث استحکام نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: اصل شرکت و حضور مردم در انتخابات، پشتوانه نظام است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رفیعی در شب میلاد امام کاظم علیه السلام در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام با تبریک میلاد با سعادت امام کاظم علیه السلام و با تبیین ویژگی ها و مناقب امام موسی کاظم علیه السلام، اظهار داشت: امامت امام کاظم علیه‌السلام ۳۵ سال طول کشید و ایشان در سن ۵۵ سالگی به شهادت رسیدند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر و با یادآوری جمله معروف "ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت"، خاطر نشان کرد: شهید بهشتی در مواجهه با توهین‌ها و ناسزاها، مظلوم زیست و مظلوم شهید شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت و تعزیت چهلمین روز شهادت شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای حادثه سقوط بالگرد ریاست جمهوری، مهمترین ویژگی شهید رئیسی را اخلاص خواند و ابراز کرد: حضور آیت الله رئیسی به عنوان سکان دار قوه مجریه  آرامشی برای رهبر معظم انقلاب بود.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار می شود، مشارکت و رای بالای مردم را باعث استحکام نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: اصل شرکت و حضور مردم در انتخابات، پشتوانه نظام است.

وی با تاکید براینکه انتخاب فرد اصلح برای ریاست قوه مجریه بسیار بااهمیت است، به چه کسی رای دادن را مهم دانست و افزود: نامزدهایی که توسط شورای نگهبان انتخاب شدند مورد تایید هستند و ما به نظر شورای نگهبان احترام می گذاریم، ولی باید تلاش کنیم تا اصلح را از بین نامزدهای انتخاباتی انتخاب کنیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بخش دیگری از سخنان خود را به تبیین و توضیح ویژگی های فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داد و گفت: کارنامه، کارآمدی و استمرار راه شهید رئیسی در برقراری روابط و گره گشایی از مشکلات مردم از ویژگی های نامزد اصلح ریاست جمهوری است.

حجت الاسلام رفیعی بخش دیگری از سخنان خود را به تفسیر آیه ۱۹ سوره بقره اختصاص داد و با اشاره معنای اسلام در تعالیم دینی ابراز کرد: منظور از اسلام دینی است که تسلیم فرمان خداوند، اعتقاد به پیامبر آخرالزمان صلی الله علیه و آله و امامت امیر المومنین علیه الاسلام و تبعیت از سایر تعالیم دینی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم تسلیم خداوند بودند ماجرای سقیفه و کربلا پیش نمی آمد، گفت: علت اینکه مردم در دین اختلاف کردند و مسیحی ها و یهودی ها مسلمان نشدند، ظلم و جهل و نادانی است.

رفیعی با اشاره به فرازهایی از حکمت ۱۲۵ نهج‌البلاغه، اسلام همان تسلیم در برابر خدا و تسلیم همان یقین داشتن و یقین همان اقرار درست و اقرار درست همان انجام مسئولیت‌ها و انجام مسئولیت‌ها را همان عمل‌کردن به احکام دین دانست و ابراز کرد: اگر کسی در برابر فرمان خدا برای خودش حرام و حلال درست کند، هیچ فرقی با کسی که سقیفه و کربلا را رقم زد ندارد؛ چرا که از روحیه تسلیم در برابر ذات اقدس الهی به‌دور است.

ارسال نظرات