۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۶۱۳۴۴

عرصه شعر کودک و نوجوان دست جریان انقلاب اسلامی نیست 

عرصه شعر کودک و نوجوان دست جریان انقلاب اسلامی نیست 
مدیر کل آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با ابراز تأسف از اینکه عرصه شعر کودک و نوجوان دست جریان انقلاب اسلامی نیست، گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه برای تربیت نسل جدیدی در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مجتبی حاذق‌نیکرو مدیر کل آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در نشست بخش کودک و نوجوان کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر گفت: به مناسبت آغاز ایام محرم و روز ادبیات کودک و نوجوان از مجموعه شعر "گل کم تحمل است" رونمایی کردیم. در این کتاب از ۴۰ شاعر کودک و نوجوان ۷۲ اثر عاشورایی جمع آوری شده که اثری کم‌نظیر در حوزه شعر کودک است. 
 
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دهه ۷۰ از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مطالبه کردند که در حوزه ادبیات ورود جدی داشته باشند. من ندیدم که از آموزش و پرورش چنین مطالبه‌ای داشته باشند.  
 
حاذق‌نیکرو گفت: در همین راستا اقدام به راه‌اندازی باشگاه‌های شاعران و نویسندگان نوجوان از ۱۱ تا ۱۶ سال کردیم. طی دو مرحله در آذرماه سال گذشته و اردیبهشت ماه امسال در ۱۰۳۰ مرکز کانون ثابت و سیار استعدادسنجی کردیم و موفق شدیم ۶۲ شاعر و ۵۴ نویسنده نوجوان دختر و پسر معرفی کنیم که قالب آن‌ها دختر هستند.  
 
مدیر کل آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با ابراز تأسف از اینکه عرصه شعر کودک و نوجوان دست جریان انقلاب اسلامی نیست، گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه برای تربیت نسل جدیدی در این حوزه سرمایه گذاری کنیم. کانون در این حوزه هزینه می‌کند و امیدواریم آن چه که در پیش‌رو است مایه خیری برای مملکت باشد و این مسیری که در کانون شروع شده دستخوش سیاست‌وزی‌ها نشده و ادامه پیدا کند.

ارسال نظرات