۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۶۱۷۳۰
امام جمعه موقت کاشان:

مجالس امام حسین باید از شور و شعور برخوردار باشد

مجالس امام حسین باید از شور و شعور برخوردار باشد
اصفهان –حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه عاشورا و کربلا دارای دو بعد عاطفی و حماسی است، گفت: مجالس امام حسین (ع) باید از دو ویژگی شور و شعور برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح روز تاسوعای حسینی درمراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: مجالس امام حسین (ع) باید از دو ویژگی شور و شعور و هم گریه و هم معرفت برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه داشتن شور و شعور حسینی، دستاورد مهم و مفید از مجالس امام حسین(ع) است، افزود: اگر مجالس امام حسین (ع) در آن معرفت افزایی و شعورافزایی نداشته باشد شمر نیز در آن سینه خواهد زد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: دشمن از شعور نهضت امام حسین (ع) ترس و واهمه دارد در غیر این صورت، شور تنها نمی‌تواند هیچ دستاوردی نمی‌تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه عاشورا و کربلا دارای دو بعد عاطفی و حماسی است اظهار داشت: بعد عاطفی عاشورا ذکر مصائب و اشک برای امام حسین (ع) است و بعد حماسی آن نیز شعور است و حماسه عاشورا بدون شور و شعور نمی تواند اثرگذار باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دست همه ما خالی است و همه ما نیازمند امام حسین (ع) هستیم و بعد از مرگ تازه متوجه می‌شویم تا چه اندازه دست مان خالی است و تنها سرمایه انسان در آن دنیا همین عزاداری‌ها و اشک برای مصائب اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه امید همه ما به امام حسین (ع) و عنایت و شفاعت حضرت است، افزود: ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) در عاشورا برای همه اعصار و قرون است.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه از زیارت عاشورا به عنوان یک حدیث قدسی از جا ماندگان عاشورا و یک نقشه راه برای ما دانست و گفت: برای اینکه ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) را لبیک بگوییم و با شهدای کربلا محشور شویم نیازمند توجه به نقشه راه و پیام‌های زیارت عاشورا و عمل به آن است.

وی به برخی از پیام‌های زیارت عاشورا اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از پیام‌های زیارت عاشورا دعا است، ادامه داد: بیش از ۱۰ دعا در زیارت عاشورا است که یکی از مهمترین این دعا حیات نبوی بی توجه بودند و از مسیر حیات نبوی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام حسین(ع) برای اینکه مردم را به مسیرهدایت راهنمایی کند می‌فرماید، من برای رسیدن به حکومت قیام نکردم بلکه می‌خواهم سیره جدم که حیات نبوی است را پیاده کنم.

وی ادامه داد: دعا لازم است، اما در کنار دعا عمل به آن نیز لازم است و یکی از ویژگی‌های همه انبیاء الهی و پیامبراکرم(ص) تکلیف پذیری و عمل به تکلیف است.

امام جمعه موقت کاشان افزود: شانه خالی کردن از زیر بار تکلیف از ویژگی‌های حیات نبوی نیست، از این رو مسلمان واقعی کسی است که به لوازم دین خود پایبند باشد و به آن عمل کند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات