۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۶۱۷۳۳

ایران اسلامی در سوگ تاسوعای حسینی

ایران اسلامی در سوگ تاسوعای حسینی
ایران اسلامی همزمان با تاسوعای حسینی غرق در ماتم و اندوه است و اقشار مختلف مردم در عزای حصرت عباس به عزا نشسته و به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا، از سراسر کشور، مردم ولایت مدار ایران اسلامی از هر زبان و قومی در جای جای این سرزمین در ماتم علمدار کربلا سوگوارند.

امروز جای جای ایران اسلامی همزمان با تاسوعای حسینی، سیاه پوش شده و از هر کوی و برزن صدای یا حسین و یا ابوالفضل(ع) به گوش می رسد.

اماکن متبرکه، مساجد؛ تکایا و هیات های عزاداری در روز تاسوعا شاهد حضور انبوهی از اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان است که در سوگ ابا عبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان به سوگ نشسته اند.

ایران اسلامی در سوگ تاسوعای حسینی
بر اساس این گزارش شهر مقدس قم و حرم حضرت معصومه (س) نیز در سالروز تاسوعای حسینی سیاه پوش و غرق در عزا و ماتم شده و هیئات و دستجات عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی در این استان با حضور در خیابان ها و حرم کریمه اهل بیت(ع)، این مصیبت را به حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند.

همچنین در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعای حسینی با حضور روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

ایران اسلامی در سوگ تاسوعای حسینی
گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از مشهد مقدس نیز حاکی است، حرم منور رضوی در مشهد مقدس غرق در سوگ و ماتم است و خیل انبوه ارادتمندان امام حسین(ع) با حضور در حرم ثامن الحجج (ع) در سوگ این مصیبت بزرگ به عزاداری پرداختند.

در دیگر شهرها و روستاهای کشور نیز مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در حال برگزاری است و اقشار مختلف مردم سیاه پوش در مصیبت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) بر سر و سینه می زنند و مداحان به مدیحه ثرایی و نوحه خوانی پرداخته و سخنرانان به بیان مناقب و فضائل امام حسین(ع) و ابعاد مختلف حادثه عاشورا می پردازند.

ارسال نظرات