۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۷۶۲۳۷

حزب الله لبنان اقدام رژیم صهیونیستی در مورد مکان های مقدس الخلیل را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان تصمیم رژیم صهیونیستی را در خصوص ثبت حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در فهرست میراث فرهنگی اسراییل به شدت محکوم کرد و این اقدام را تجاوز جدیدی علیه مقدسات مسلمانان و زیر پا گذاشتن عزت و کرامت بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان دانست. شیخ تیسیر تمیمی نیز این اقدام مستبدانه صهیونیست ها را محکوم کرد.
حزب الله


به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش حزب الله لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای، تصمیم رژیم صهیونیستی را در خصوص ثبت حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در فهرست میراث فرهنگی اسراییل به شدت محکوم کرد و این اقدام را تجاوز جدیدی علیه مقدسات مسلمانان و زیر پا گذاشتن عزت و کرامت بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان دانست.

جنبش حزب الله با ابراز خشم خود از هتک حرمت حرم ابراهیمی، این اقدام را نشانگر تکبر گستاخانه و نیز اهمیت ندادن رژیم صهیونیستی به قطعنامه ها و توافق نامه های بین المللی و خوار شمردن ارزش های انسانی دانست و ملت های اسلامی و عرب را به رویارویی با این یهودی سازی جدید فراخواند.

این جنبش سکوت در برابر این اقدام رژیم صهیونیستی را موجب تشویق دشمن در اینگونه اقدام ها دانست به ویژه اینکه سکوت گذشته، مسلمانان را به اسارت مسجد الاقصی کشانده است و امت اسلام و عربی را به کنار گذاشتن اختلاف ها و ایستادن در صفی یکپارچه در برابر دشمن اشغالگر صهیونیستی فراخواند.

از سوی دیگر، شیخ تیسیر تمیمی، مفتی برجسته و قاضی القضات فلسطین اقدام رژیم صهیونیستی در الحاق حرم شریف ابراهیمی و مسجد بلال بیت لحم به میراث صهیونیست ها را اعلام جنگ علیه مقدسات اسلامی دانست و افزد: حرم شریف ابراهیمی و منطقه مسجد بلال بن رباح در بیت لحم، مساجد اسلامی هستند و ارتباطی به رژیم اشغالگر ندارند.

وی حرم شریف ابراهیمی را نیز خاص مسلمانان دانست و با رد هرگونه ارتباط دور و نزدیک این مسجد به یهودیان، افزود: نتانیاهو می خواهد با این اقدام جنگ دینی در منطقه به راه اندازد.

گفتنی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل در نشست روز گذشته کابینه، الحاق حرم ابراهیمی در شهر الخلیل و مسجد بلال بن رباح در بیت لحم به فهرست میراث اسراییلی ها را اعلام کرد و گفت: این فهرست هنوز کامل نشده است و قبر یوسف در شهر نابلس نیز به این فهرست ملحق خواهد شد. /981

ارسال نظرات