۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۶۲۴۳۱
مدیرکل اوقاف لرستان:

۲ هزار و ۹۰۰ موقوفه در استان لرستان وجود دارد

۲ هزار و ۹۰۰ موقوفه در استان لرستان وجود دارد
حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۹۰۰ موقوفه در استان لرستان، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ مورد وقف انتفاعی و ۶۰۰ مورد منفتعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: در استان لرستان ۲ هزار و ۹۰۰ وقف انتفاعی و منفعتی وجود دارد.

مدیرکل اوقاف لرستان با از این تعداد 600 موقوفه منفعتی است، افزود: درآمد حاصل از این موقوفات بر اساس نیت واقف هزینه می شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود 97 موقوفه در استان لرستان خاطرنشان کرد: در طول سال بقاع متبرکه میزبان برگزاری برنامه های مختلف دینی و فرهنگی هستند.

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: در طول سال با برپایی غرفه های گوناگون در زمینه های اشاعه فرهنگ وقف، گسترش سبک زندگی اسلامی، اشاعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در بقاع متبرکه لرستان تلاش می شود فرهنگ دینی و بصیرتی مردم ارتقاء یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه امامزادگان هویت ما هستند و باید در راستای معرفی آنها به جامعه تلاش شود، گفت: در این زمینه رسانه ها می توانند به خوبی ایفای نقش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: بقعه متبرکه امامزاده محمد بن حسن(ع) الیگودرز که از نوادگان امام حسن‌مجتبی(ع) است با وجود زائران زیاد از مناطق مختلف کشور هنوز تا حدودی ناشناخته مانده است و نیازمند معرفی این امام زاده به جامعه است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات