۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۷۶۲۷۹۳
عضو شورای موکب علی ابن باقر کاشان مطرح کرد؛

نقش مهم و تأثیرگذار اربعین در معرفی امام حسین به دنیا

نقش مهم و تأثیرگذار اربعین در معرفی امام حسین به دنیا
اصفهان – حق پناه بزرگترین رسالت اربعین حسینی را معرفی امام حسین(ع) به دنیا دانست و گفت:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مجتبی حق پناه پیش از ظهر امروز جمعه در کارگاه آموزشی کمیته پذیرش و اسکان موکب علی ابن امام محمد باقر(ع) که در جامعه القرآن کاشان برگزار شد، گفت: امام زمان(عج) هنگام ظهور خودشان را با امام حسین(ع) معرفی می‌کنند.

وی بزرگترین رسالت اربعین حسینی را معرفی امام حسین(ع) به دنیا دانست و افزود: کارکرد اربعین که شما به عنوان خادم زائران اربعین حسینی در این مسیر گام بر می‌دارید با هدف معرفی امام حسین(ع) به دنیا است.

به گفته وی اربعین حسینی به اندازه‌ای مهم است که امام حسین(ع) به همه دنیا معرفی کند، از این رو به اندازه‌ای که اربعین امام حسین(ع) را به دنیا معرفی کرده، عاشورا معرفی نکرده است.

حق پناه با بیان اینکه عاشورا مبدا است، اظهار داشت: حضور چند ده میلیونی در پیاده روی اربعین حسینی از همه ادیان بازخورد جهانی برای معرفی امام حسین(ع) به جهان دارد.

عضو شورای موکب علی ابن امام محمد باقر(ع) کاشان ادامه داد: همه آنهایی که برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی کمک می‌کنند برای محقق شدن ظهور امام زمان(عج) است و نباید کاری کرد که ظهور با تعویق همراه شود.

وی گفت: همه توفیقاتی که نصیب افراد می‌شود از جمله توفیق خادمی زائران اربعین حسینی دائمی و همیشگی نیست و بخش از دوران زندگی و عمر انسان است که باید قدر آن را دانست و از آن بیشترین بهره برداری را برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) داشت.

لازم به ذکر است، موکب علی ابن باقر (ع) کاشان از بزرگترین موکب های کشور در کربلای معلی با بیش از ۲۵۰ خادم افتخاری مرد و زن، فعالیت خود را از اربعین سال ۹۳ آغاز کرد و تا به امسال طی این ۱۰ سال تنها سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا در اربعین حسینی فعالیت نداشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات