۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۶۲۸۸۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نماز جمعه مصداق تعظیم شعائر است

نماز جمعه مصداق تعظیم شعائر است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه نماز جمعه یک نماز عادی نیست، مصداق تعظیم شعائر است گفت: اگر شعائر درست تعظیم شود و به آن احترام بگذاریم هم دنیا و هم آخرت ما را اصلاح خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز مصلی بقیه الله الاعظم کاشان در جلسه شورای اداری که به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه برگزار شد، به اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و گفت: مرحوم علامه طباطبایی می‌فرماید، نماز جمعه یک نماز عادی نیست، بلکه مصداق تعظیم شعائر است.

وی افزود: اگر شعائر درست تعظیم شود و به آن احترام بگذاریم هم دنیا و هم آخرت ما را اصلاح خواهد کرد، از این رو آیت الله مکارم می‌فرماید، کسی که تقوای قلب دارد شعائر را تعظیم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب به مجمع تقریب مبنی بر اینکه وظیفه شما تشکیل امت واحده اسلامی است، ادامه داد: مرحوم میبدی می‌فرماید، نماز جمعه و تعظیم شعائر یکی از نشانه‌های امت واحده اسلامی و امت پیامبراکرم(ص) است.

وی افزود: آیت الله شهید مطهری می‌فرماید، تعظیم شعائر بر همه مسلمانان واجب و به اندازه‌ای مهم است که علامه حلی نخستین شخصی است که شعائر را از موضوع حج به نماز جمعه توسعه داد و نماز جمعه و جماعت از شعائر انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم حضور مدیران با خانواده در نماز جمعه اشاره کرد و ابراز داشت: خانواده بزرگ آموزش و پرورش با ۸۰ هزار نفر ظرفیت بزرگی است ضمن اینکه حضور مدیران دیگر دستگاه و ادارات در نماز‌های جمعه کاشان و شهر‌های تابعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی حضور مسئولان و خانواده آنها در نماز‌های جمعه نه تنها ریا نیست بلکه سبب دلگرمی و خوشحالی مردم است و با حضور خود نماز جمعه اظهار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امام جمعه در هر دو خطبه توصیه به تقوا دارد و انتظار می‌شود تقوا ابتدا در خطبای جمعه و سپس در مخاطب امام جمعه تآثیرگذار باشد بطوریکه تقوا در طول هفته در ظاهر ارباب رجوع و رعایت حجاب از سوی کارمندان خانم و تکریم ارباب بروز و ظهور داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه نمازعید قربان سالی یکبار برگزار می‌شود، گفت:امیرمومنان(ع) می‌فرماید اگر ۱۰ سال ۱۰ نماز عید از من فوت شود بهتر از این است که یک نماز جمعه از من فوت شود.

وی افزود: عمر شما مدیران در طول خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران ثواب دارد، اما ثواب خدمت سه سال دولت آیت الله رئیسی مضاعف است و آیت الله رئیسی طی این سه سال دل رهبر معظم انقلاب را شاد کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم اطلاع رسانی خدمات آیت الله رئیسی به مردم و نظام تأکید کرد و با بیان اینکه افتخار کارگزاری شهید آیت الله رئیسی را داریم، گفت: طی مدت باقیمانده دولت به مانند ابتدای دوره دولت سیزدهم وظیفه خود را تا آخرین ثانیه‌ای که فرصت خدمت گذاری دارید با قوت ادامه دهید.

وی ادامه داد: مدیران و مسؤولان ارباب رجوع را رسول خدا و فرستاده خدا بدانید چرا که امام سجاد از در دعای مکارم از خدا می‌خواهد اگر چندین نفر می‌توانند مشکل یک نفر رابرطرف کنند، این توفیق به او داده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به لزوم کمک به دولت چهاردهم تأکید کرد و گفت: تضعیف دولت پزشکیان حرام است، ضمن اینکه مطالبات ما از دولت چهاردهم، رعایت و توجه به ۱۰ شاخصه رهبر معظم انقلاب برای انتخاب معاونین و وزا است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات