۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۶۲۹۷۵
حجت الاسلام والمسلمین دژکام مطرح کرد؛

تحقق اهداف انقلاب اسلامی در سایه انسجام ملی

تحقق اهداف انقلاب اسلامی در سایه انسجام ملی
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: حرکت بزرگی پیش روی انقلاب اسلامی است که ناظر به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در جلسه قرارگاه مسجد محوری و تحول محله اسلامی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی گفت: بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی اکنون یک حرکت بزرگ پیش روی ما می باشد که که ناظر به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی خواهد بود.

وی افزود: برای پیش برد اهداف انقلاب نیازمند به انسجام ملی و نشاط برای فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی هستیم و باید از اقدامات خودمحوری پرهیز شود.

امام جمعه شیراز تفکر انقلاب اسلامی را باعث ایحاد روحیه مقاومت دانست و گفت: امروز جبهه مقاومت محود به ایران نیست بلکه این تفکر تا کیلومتر ها دور تر به دریای مدیترانه رسیده است هرچند از ما شهید می گیرند اما این حرکت قدم اول است و باید به سمت مراحل بعد حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم در پیرامون خود یک کار جامعه پردازانه انجام دهیم باید مراقب بود که کسی ناامید نگردد و همین است که باید همه پای کار بیایند و با حرکت بزرگ در جامعه جریان سازی صورت گیرد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: مراقب باشیم که هماهنگ سازی عمدتا کار علما است و دقیقا باید بدانند در نقشه کار تمام مجموعه‌ها چه خبر است و نقاط اشتراک را پیدا کرده تا هماهنگ کار کنیم و اگر در جایی اختلاف دیدگاه وجود دارد ترجیح دیدگاه برتر را بدهد و این نقش علما است و نمی‌شود نسبت به مجموعه فعالیت‌هایی که در جامعه می‌شود ما ناآگاه باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان نمود: ما یک حرکت تمدن سازی را شروع کرده ایم و در زمینه فرهنگ نیز باید خودمان را نشان بدهیم و در بحث رقابت بین تمدنی باید به این نکات دقت کنیم.

وی با اشاره به طرح های مسجد محوری گفت : مسجد اگر معنویت و اخلاق نداشته باشد بقیه مسائل آن به حاشیه می‌روند، ما خیلی وقت‌ها خدمات ارائه می‌کنیم، اما چون معنویت نیست و مسائل دنیوی است دیگر به نتیجه‌ای که می‌خواهیم نمی‌رسیم.

برچسب ها: دژکام شیراز فارس
ارسال نظرات