۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۷۶۳۰۵۳
حجت الاسلام زارع خبر داد؛

رشد ۳۰۰ درصدی پژوهش‌ها در حوزه علمیه فارس/شناسایی نخبگان پژوهشی

رشد ۳۰۰ درصدی پژوهش‌ها در حوزه علمیه فارس/شناسایی نخبگان پژوهشی
معاون پژوهش حوزه علمیه فارس گفت: از مهم ترین اهداف ما شناسایی و حمایت از استعداد های برتر و نخبگان پژوهشی است.

حجت الاسلام زارع معاون پژوهش حوزه علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، ضمن ارائه گزارشی از جایگاه پژوهشی حوزه علمیه فارس گفت: ما شاهد افزایش 100 درصدی حضور طلاب فارس در جشنواره پژوهشی علامه حلی بودیم ، به گونه ای که سال گذشته ۲۴۰ نفر شرکت کننده داشتیم ولی امسال به ۴۹۹ طلبه پژوهشگر رسید و در بخش اساتید نیز شاهد رشد ۳۰۰ درصدی پژوهش ها نسبت به مدت مشابه هستیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره تابستانه پژوهش در سطح استان اظهار داشت: در قالب برنامه پژوهشی تابستانه 7 دوره آموزشی برگزار می گردد که تاکنون ۵ دوره آن با حضور چشمگیر طلاب علاقه مند به پژوهش در مدارس فارس برگزار شد که 2 دوره دیگر نیز در سطح مدارس علمیه شیراز برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه فارس یادآور شد: هدف از برگزاری دوره تابستانه پژوهش این است که طلاب در مباحث پژوهشی مهارت های لازم را کسب کنند و در طول سال تحصیلی بتوانند فعالیت های پژوهشی خود را هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی ارتقاء دهند.

وی به صدور مجوز نشریات جدید برای مدارس علمیه فارس اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته و به همت معاونین پژوهش مدارس علمیه فارس مجوز 21 نشریه جدید برای این مدارس صادر گردید که در مجموع 25 مدرسه علمیه فارس دارای نشریه هستند.

حجت الاسلام زارع خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مورد توجه ما اولویت بخشی به شورای پژوهش حوزه علمیه فارس بود که به طور منظم جلسات آن در حال برگزاری می‌باشد و با استفاده از نظریات اعضا شاهد رشد و هم افزایی در معاونت پژوهش هستیم.

وی تاکید کرد: از مهمترین اهداف ما در معاونت پژوهش حوزه علمیه فارس شناسایی استعداد های برتر پژوهشی است که بتوانیم با حمایت های لازم از این طلاب و اساتید پژوهشگر به عنوان نخبه های پژوهشی بهره برداری کنیم.

ارسال نظرات