۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۷۶۳۱۷
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در حاشیه سفر به واتیکان:

بدون شک امروزه یکی از رقبای جدی ما در صحنه بین المللی اندیشه های مسیحیت است

برگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در حاشیه سفر به واتیکان گفت: بدون شک امروزه یکی از رقبای جدی ما در صحنه بین المللی اندیشه های مسیحیت است.
حجت الاسلام سيد محمود مدني


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان، هیأتی از معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به منظور بررسی شیوه ای تبلیغی مسیحیت و بازدید از مراکز فرهنگی و تبلیغی و علمی و مذاکره و گفتگو با مسؤولین واتیکان، به واتیکان اعزام شد.

حجت الاسلام سید محمود مدنی معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی که سرپرستی این هیئت را عهده دار است در این خصوص گفت: هدف از این سفر بازدید از شبکه های تبلیغاتی و فعالیت های فرهنگی واتیکان و کلیسا در جهت گسترش مسیحیت و همچنین بررسی زمینه های همکاری برای اصلاح اندیشه ها درباره نقش دین و همکاری نهادهای دینی دو مکتب می باشد.

حجت الاسلام مدنی از این نوع سفرها را ضروری دانست و افزود بدون شک امروزه یکی از رقبای جدی ما در صحنه بین المللی اندیشه های مسیحیت است، مسیحیت کاتولیک با نزدیک به یک میلیارد نفر جمعیت و برخورداری از شبکه های گسترده جهانی و سابقه چندصدساله فعالیت ضرورت دارد.

وی ادامه داد: این سفر ها سبب می شود اندیشه های آنان درباره اسلام به واقعیت ها نزدیک تر بشود ، فعالیت های متنوع آنان به صورت روزآمد رصد شود و از تجربیات مثبت آنان در زمینه های مختلف به ویژه از تجربیات مسیحیت در سپری کردن دوره های مختلف تحولات اجتماعی و دگرگونی های فرهنگی بهره گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد : این سفر گام کوچکی در راستای این اهداف است امیدواریم حوزه، مرکزی را برای مدیریت مجموعه این اهداف ایجاد کند./919/د102/ع

ارسال نظرات