۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۶۳۲۵۰
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

تنها راه نجات در عصر غیبت تمسک به محبت اهل‌بیت است

تنها راه نجات در عصر غیبت تمسک به محبت اهل‌بیت است
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تأکید کرد که تنها راه نجات در عصر غیبت و رسیدن به عاقبت‌به‌خیری تمسک به محبت اهل‌بیت(ع) است و انسان هر طور که می‌تواند باید بر کشتی نجات سیدالشهدا(ع) سوار شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی شب گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: واقعه کربلا محدود به عصر و نسل خاصی نیست؛ بلکه مربوط به تمام اعصار هست و دارای عبرت‌هایی است که منحصر به زمان خاصی نیست و هر کسی در طول تاریخ به مصباح هدایت نگاه کند و سوار بر سفینه نجات شود به ساحل امن خواهد رسید.

وی گفت: افراد زیادی در طول تاریخ در طریق عاقبت‌به‌خیری بودند اما به جهت زاویه‌گرفتن از ولایت در جبهه دشمن قرار گرفتند و شیطان بر آن‌ها غلبه پیدا کرد و عاقبت‌به‌شر شدند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی افزود: گریه بر مصائب سیدالشهدا و عزاداری، دارای آثار و برکاتی است که در لسان اهل‌بیت(ع) به آن‌ها اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: توابین بعد از واقعه کربلا آمدند و تعداد شهدایشان هم بیشتر از اصحاب سیدالشهدا بود اما آثار اقدامات آن‌ها جلوه چندانی نداشت چون به‌موقع نیامدند و دیر رسیدند.

وی تأکید کرد: تنها راه نجات در عصر غیبت و رسیدن به عاقبت‌به‌خیری تمسک به محبت اهل‌بیت(ع) است و انسان هر طور که می‌تواند باید بر کشتی نجات سیدالشهدا سوار شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی یادآور شد: بر اساس فرموده نبی گرامی اسلام، منزلت امام حسین علیه‌السلام در عرش الهی بالاتر از زمین است و گوشه عرش الهی مکتوب شده است «حسین علیه‌السلام، نور هدایت و کشتی نجات است».

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: با عقل معاد باید این موارد را محاسبه نمود نه با عقل معاش، چراکه با عقل معاش نمی‌توان این امور را درک نمود.

وی افزود: امام حسین علیه‌السلام کشتی نجات است و این تشبیه سیدالشهدا به کشتی نجات یک ویژگی خاص دارد چراکه این سفینه به دنبال غرق‌شدگان است تا آن‌ها را به ساحل امن برساند و به دین و آئین کسی کاری ندارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: کشتی نجات کسی را وسط راه پیاده نخواهد کرد و تنها نخواهد گذاشت تا اینکه تمام مسیر هدایت را طی نماید.

ارسال نظرات