۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۶۳۲۹۹
امام جمعه موقت کاشان تبیین کرد؛

مسئله «انتقام الهی» از نگاه آیات قرآن کریم

مسئله «انتقام الهی» از نگاه آیات قرآن کریم
اصفهان –حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انتقام الهی به مانند انتقام در دنیا نیست که به واسطه آن شاد شویم، چرا که انتقام الهی در واقع همان عمل انسان است و گاهی جزای عمل انسان در این دنیا اندک است، اما جزای واقعی در قیامت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب جلسه تفسیر آیه ۴۷ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: خداوند می‌فرماید ما از کسانی که مجرم هستند انتقام می‌گیریم.

وی افزود: انتقام الهی به مانند انتقام در دنیا نیست که به واسطه آن شاد شویم، چرا که انتقام الهی در واقع همان عمل انسان است و گاهی جزای عمل انسان در این دنیا اندک است، اما جزای واقعی در قیامت خواهد بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: جنایتکارانی که در این دنیا مرتکب جنایت‌های بیشماری می‌شوند، جزای واقعی آنها در این دنیا نیست و بخشی از انتقام الهی در این دنیا و آغاز انتقام است، اما انتقام اصلی در قیامت گرفته می شود. 

امام جمعه موقت کاشان گفت: در حال حاضر این عالم و قوانینی که بر آن حاکم است، زمینه انتقام و جزای اصلی وجود ندارد و باید زمینه‌ای فراهم شود تا امکان انتقام واقعی فراهم شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند در آیه ۴۸ سوره ابراهیم در رابطه با زمان انتقام می‌فرماید، انتقام از جنایتکاران، روزی است که زمین چهره عوض کند و تبدیل به زمین دیگری شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند می‌فرماید، آسمان‌های با عظمت، در دست ما پیچیده است و روز قیامت آسمان‌ها برداشته می‌شود و انسان‌ها با تمام وجود و تمام داشته‌ها و چهره و قیافه واقعی در محضر خدا حاضر می‌شوند.

وی افزود: در روز قیامت همه در محضر خدا حاضر هستند و هیچ چیزی از خدا مخفی نیست و همه با شکل و قیافه واقعی در محضر خدا ظاهر می‌شوند، چرا که برای خدا همه چیز مکشوف است، اما برای ما ظاهر نیست و غایب است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند هم علم به ظاهر همه اشیا دارد و هم علم به هرآنچه که غایب است دارد و هیچ چیز از نظر خدا غایب نیست و آنچه برای انسان غایب است برای خداوند ظاهر است.

وی ادامه داد: هرآنچه که در این دنیا برای ما انسان‌ها غایب است، همه در قیامت ظاهر هستند و نمی‌توان آن را انکار کرد، ضمن اینکه اگر انسان در دنیا ستار العیوب باشد خداوند نیز نسبت به انسان ستار العیوب است و اجازه نمی‌دهد شرمنده شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: روز قیامت نه تنها ما در مقابل خدا با تمام وجود در مقابل خدا ظاهر می‌شویم، بلکه وجود ما برای دیگران نیز آشکار می‌شود و همه یکدیگر را با قیافه وظاهر واقعی مشاهده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دو عامل در نیا سبب می‌شود که نتوانیم یکدیگر را ببینیم، افزود: عامل اول کوه و سنگ و موانع و عامل دوم دوری مسافت مانع دید است، در حالیکه در قیامت همه موانع برداشته می‌شود و زمین صاف می‌شود و دوری مسافت دنیا نیز برطرف می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند می‌فرماید، روز قیامت چشم انسان را تیزبین قرار می‌دهیم و همه انسان‌ها با تمام داشته‌ها و حقیقت خود در مقابل خدا آشکار و ظاهر و حاضر می‌شوند و از آنها انتقام می‌گیرد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات