۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۶۳۵۸۳

برگزاری کارگاه «تدابیر سفر اربعین» در حرم حضرت معصومه

برگزاری کارگاه «تدابیر سفر اربعین» در حرم حضرت معصومه
اداره امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) کارگاه «تدابیر سفر اربعینی» را با هدف تبیین اقدامات قبل از حرکت سفر اربعین، تدابیر صحت بدن در پیاده روی، پیشگیری از گرمازدگی و بیماری‌های شایع و چگونگی همراهی کودکان در پیاده روی اربعین برای ۵۰ نفر از خواهران برگزار کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اداره امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در آستانه اربعین حسینی کارگاه «تدابیر سفر اربعینی»‌ را ویژه خواهران با هدف تبیین اقدامات قبل از حرکت سفر اربعین، تدابیر صحت بدن در پیاده روی، پیشگیری از گرمازدگی و بیماری‌های شایع و چگونگی همراهی کودکان در پیاده روی اربعین برگزار کرد.

این کارگاه مهارتی با حضور ۵۰ نفر از خواهران شرکت کننده برگزار شد و ثبت نام در این کارگاه مهارتی برای عموم شرکت کنندگان رایگان بود.

گفتنی است، اداره فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) هر ساله با هدف افزایش آگاهی رسانی به زائران و خادمان سفر اربعین حسینی، افزایش کیفیت سفر و خاطره انگیز شدن سفر اربعین حسینی برای زائران و خانواده های عازم سفر اربعین کارگاه ها و دوره های مهارتی متنوعی را برگزار می کند.

اضافه بر این اداره فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از طریق کانال آستان مهر به نشانی https://eitaa.com/astanehmehr در پیام رسان ایتا مباحث مختلف سفر اربعین در زمینه تغذیه، آداب سفر، مکان های اسکان، آداب معارف و زیارتنامه و اعمال معنوی سفر اربعین را برای بانوان و خواهران زائر تبیین می کند.

برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی با محوریت سفر اربعین از دیگر اقدامات اداره فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای زائران خواهر و دختر در گروه های سنی مختلف است.

لازم به ذکر است، خادمان اداره فرهنگی خواهران در ایام اربعین حسینی در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز خدمات متنوعی فرهنگی را به زائران مسیر اربعین حسینی ارائه می‌کنند.

ارسال نظرات