۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۶۴۶۶۳
امام جمعه موقت کاشان:

امام رضا مظهر ادب و مهربانی است

امام رضا مظهر ادب و مهربانی است
اصفهان – امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه تمام زیبایی در وجود اهل بیت(ع) است، گفت: امام رضا (ع) در ارتباط با خدا پیشتاز و مظهر عشق به خدا و توحید و معرفت و ادب و مهربانی و محبت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در مراسم عزاداری امام رضا(ع) و زیارت عاشورا مسجد سوریجان که در منزل شهید سیدعلی ولی زاده محله باغچه قاضی خیابان بخارایی برگزار شد، گفت: ماه محرم و صفر از جمله ایامی است که خدمت برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) سعادت و توفیق بزرگی است.

وی اساس هدایت انسان و رسیدن به کمال را بر پایه و اساس و دو رکن اصلی ارتباط با خدا و رابطه خوب با بندگان خدا دانست و افزود: تمام ارزش و کمال انسان به این است که رابطه خوبی با خدا داشته باشد و موحد واقعی و عبد خدا باشد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه مکمل ارتباط با خدا ارتباط خوب با بنده خدا است، اظهار داشت: ارتباط با خدا و بنده خدا، هدیه خداوند به انسان است، از این رو اهل بیت عصمت و طهارت هم در ارتباط با خدا و هم در ارتباط با بندگان خدا پیشتاز هستند و از همه جلوتر هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اهل بیت(ع) بهترین ارتباط با خدا را داشتند و آنها مظهر توحید، معرفت، عرفان و عشق به خدا هستند و این عشق به خدا و ارتباط با خدا بود که سبب شد امام حسین(ع) بتواند بار سنگین این همه مصیبت را تحمل کند.

وی گفت: امام رضا(ع) نیز در ارتباط با خدا پیشتاز و مظهر عشق به خدا و توحید و معرفت و عرفان بود، چرا که بهترین و زیباترین برخورد با مردم را اهل بیت(ع) دارند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه در ذات مقدس خداوند هیچ عیب و نقصی وجود ندارد و همه خوبی‌ها و زیبا‌ها در ذات مقدس خداوند است، اظهار داشت: اهل بیت(ع) نیز مظهر ذات مقدس خدا بودند و به اذن الله هیچ عیب و نقصی در ذات مقدس اهل بیت(ع) نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه تمام زیبایی در وجود اهل بیت(ع) است، افزود: اهل بیت(ع) مظهر ادب و مهربانی و محبت هستند و بهترین رابطه و بهترین رفتار‌ها را با مردم داشتند و مانند پدر و مادر و برادر مهربان بودند.

وی به روایتی در رابطه با سیره امام رضا(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: بیان سیره اهل بیت(ع) برای این است تا از آنها الگو بگریم، چرا که خداوند بهترین بندگان خود را برای هدایت ما فرستاد تا آنها را الگوی خود قرار دهیم.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام رضا(ع) هیچگاه با کلام و زبان خود به کسی جفا نکرد و برای هدایت ما همین که با زبان خود سبب رنجش دیگران نشویم کافی است، چرا که بسیاری از بندگان خدا که با زبان خود به دیگران جفا کردند در قیامت باید تاوان زبان خود را بدهند.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از خصوصیات مومن رضوی را احترام به دیگران دانست و با بیان اینکه امام رضا(ع) به احترام می‌گذاشت، می‌گفت: امام رضا(ع) هیچگاه صحبت دیگران را قطع نمی‌کردند و نیاز نیازمندان را برطرف می ساختند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات