۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۷۶۴۶۷۴
آیت الله صفایی بوشهری:

امام رضا از تهدید برای شیعیان فرصت آفرید

امام رضا از تهدید برای شیعیان فرصت آفرید
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه امام رضا تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد، گفت: کشورهای استکباری برای کشور اسلامی تهدید و تهاجم سخت و نرم دارد اما در متن این تهدید فرصت ها به وجود می آید، اگر ایران را تحریم اقتصادی می کنند در متن این تهدید پیروزی خودکفایی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله صفایی بوشهری صبح امروز در مراسم شهادت امام رضا (ع) در دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به اسلام ستیزی بنی امیه و بنی العباس در طول تاریخ اسلام گفت: در تاریخ اسلام دو حماسه عظیم با دو گونه متفاوت با نام های کربلای حسینی و مرو رضوی رخ داد که هر دو در جواب تهاجم فوق العاده سخت، مخربِ اسلام ستیزی و در مقابل یک هجمه همه جانبه به مکتب اهل بیت علیهم السلام بود.

وی افزود: در کربلای حسینی بنی امیه به دنبال بازگشت نظام مدیریت اجتماعی و فرهنگی به ارزش ها، ویژگی و خصوصیات دوران جاهلی بودند و یزید با تمام شقاوت و بدون هیچ پرده پوشی با تهاجم سخت نظامی به دنبال از بین بردن تمامی مظاهر اسلامی بویژه حوزه امامت بود و علناً نفی وحی، رسالت و ولایت می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به خباثت یزید بن معاویه و سه جنایت بزرگ او در سرزمین مکه، مدینه و کربلا اظهار داشت: این نگاه با تهاجم سخت نظامی در جریان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از این تهدید با شهادت خود ایجاد فرصت کرد.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: امام حسین علیه السلام با حضور خود در کربلا و ماجرای شهادت تهدید را به فرصت تبدیل کرد و درخت تنومند اسلام ناب را در کربلا مستحکم کرد و سپس بنی امیه مروانی و سفیانی در جامعه با حرکت های روشنگرانه حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا و نشر آن توسط بزرگان خاندان پیامبر سقوط بنی امیه مروانی رقم خورد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بنی عباس با شعار «الرضا من آل محمد» برسر کار آمدند، اذعان کرد: بنی عباس یک سیاست را با روانشناسی دقیقی که مشاورین آنها داشتند در پیش گرفتند که هیچگاه به خاندان رسول خدا باتهاجم سخت مبارزه نکنند بلکه باید با تهاجم نرم خاندان رسول خدا و منظومه رسالت و امامت را دچار بحران، چالش و سپس براندازی کرد.

وی افزود: وقتی تهاجم نرم جواب نداد به شکل دیگری یعنی به صورت ترور ائمه را مسموم کردند و علت مسمومیت و عدم شهادت با شمشیر در زمان حاکمیت بنی العباس همین موضوع است. اوج این سلطه و تهاجم نرم بنی العباس در زمان هارون الرشید رقم خورد به طوری که جغرافیای سیاسی اسلام فوق العاده گسترده شده و اوضاع بیت المال فوق العاده قوی و مشاورین سیاسی اقتصادی خوبی مثل خاندان برامکه را به خدمت گرفته بودند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به فضای سیاسی، اعتقادی جهان اسلام در عصر امامت علی بن موسی الرضا علیهم السلام تصریح کرد: در این عصر دو ویژگی گستردگی مبارزه با نهضت های اسلام خواهانه در سرزمین های اسلامی و وجود تهدیدات فرهنگی دوستداران اهل بیت را فراگرفته است؛ به تعبیری مامون دو کربلا سیاسی و فرهنگی در عصر امام رضا علیه السلام به وجود آورده بود.

وی افزود: قیام خراسانیان در خراسان بزرگ، قیام ابوسرایا در کوفه، محمدبن جعفردیباج در مکه، ابراهیم بن موسی بن جعفر در یمن، قیام محمد بن سلیمان بن داود بن حسن در مدینه، و قیام های دیگر در واسط، بین النحرین، بصره، بصره و اهواز و فارس از جمله قیام های نهضت های اسلام خواهانه این عصر می باشد و همه یک حرف یعنی بازگشت به اسلام راستین به امامت خاندان رسول خدا از نسل علی بن ابیطالب علیه السلام را داشتند و فریب آغازین حکومت بنی العباس برایشان درس و عبرت شده بود.

آیت الله صفایی بوشهری شخصیت مامون را بسیار پیچیده برشمرد و گفت: مامون و مشاورینش به این نتیجه رسیده بودند که تمام این نهضت ها حول محور شمس الشموس علی بن موسی علیه السلام هستند و برای اینکه این نهضت ها را کنترل کنند باید این صدر نهضت را به بند درآورند لذا با سیاستی در ظاهر محترمانه حضرت را به عنوان ولایتعهدی به مرو دعوت کردند اما در باطن قفسی برای حبس امامت بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه امام رضا تهدید ها را تبدیل به فرصت کرد، ابراز داشت: کشورهای استکباری برای کشورهای اسلامی تهدید و تهاجم سخت و نرم دارد اما در متن این تهدید فرصت ها به وجود می آید اگر به غزه حمله می کنند عسر و سختی دارد اما در متن این حمله پیروزی وجود دارد. اگر ایران را تحریم اقتصادی می کنند در متن این تهدید پیروزی خودکفایی است.

ارسال نظرات