۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۶۴۸۶۷
سردار پاکپور:

عناصر تروریست‌ از مرزهای ایران و عراق اخراج شدند

عناصر تروریست‌ از مرزهای ایران و عراق اخراج شدند
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه عناصر ضدانقلاب در شرق و جنوب شرق از حاشیه مرزهای ایران پاک‌سازی شدند، گفت: عناصر ضدانقلاب و تروریست‌ها از مرزهای ایران و عراق اخراج شدند و این مرزها از عناصر معاند پاک‌سازی شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم تکریم و معارفه فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان با حضور سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی استان گیلان و خانواده‌های معظم شهدا در این تیپ برگزار شد. 

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این مراسم تیپ میرزا کوچک خان را یکی از تیپ‌های قدرتمند و نیرومند سپاه دانست و گفت: با توجه به اتفاقات موجود و جنگ‌های این مقطع، شکل، تاکتیک و راهبردهای جنگ تغییر کرده و بایستی متناسب با این شرایط واحدها را آماده کنیم.

 فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در این شرایط باید متناسب با تهدیدات خودمان را آماده کنیم، تصریح کرد: تیپ‌های نیرو مخصوص از نیروهای ویژه و تخصصی هستند و بایستی از آمادگی‌های خاص برخوردار باشند.

سردار پاکپور با اشاره به اینکه تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک‌خان برای مأموریت‌های خاص انتخاب و تجهیز می‌شود، افزود: آمادگی  عامل بازدارندگی است ‌و یگان‌های نیروی مخصوص مهارت‌محور هستند و از تجهیزات بامهارت بسیار بالا استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به جنگ‌های در منطقه و اوکراین و اینکه زمانی توپ و تانک حرف اول را  در میادین رزم زمینی می‌زد، گفت: در حال حاضر یکی از تجهیزات رزم زمینی توپ و تانک است اما موضوعات جدیدی در صحنه نبرد از جمله ریز پرنده‌ها و گلوله‌های هوشمند و پهپادها و... مورد توجه است که اهمیت آن‌ها را کم‌ کرده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: همه ابزارها در همه جنگ‌ها بکار می‌آید منتهی شیوه و تاکتیک به‌کارگیری مهم است.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات