۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۶۴۸۹۴

آموزش احکام به زبان طنز در مجموعه کتاب‌های "دو امتحان" + فیلم

آموزش احکام به زبان طنز در مجموعه کتاب‌های
مجموعه کتاب‌های "دو امتحان" از یک زاویه جدید به آموزش احکام پرداخته است و این نگاه نو سبب شده که یادگیری احکام شرعی از طریق خواندن این کتاب جذابیت پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، یادگیری احکام شرعی برای همه به خصوص نوجوانان لازم و ضروری است؛ اما سوالاتی که مطرح می‌شود این است که امروز نوجوانای به آموختن احکام شرعی چطور نگاه می‌کنند؟ و آیا یادگیری احکام را سخت و دشوار یا ساده و راحت مثل آب خوردن می‌بینند؟ اگر یک نوجوان یک روش جذاب و راحت درخواست کند چه روشی پیشنهاد می‌شود؟ یک پیشنهاد متفاوت می‌تواند مجموعه کتاب‌های "دو امتحان" باشد که از یک زاویه جدید به آموزش احکام پرداخته است و این نگاه نو سبب شده که یادگیری احکام شرعی از طریق خواندن این کتاب جذابیت پیدا کند.

این مجموعه پنج جلدی یه داستان طنز دنباله دار است که خواننده با پیگیری آن احکام را یاد می‌گیرد؛ بابک و امیر شخصیت‌های اصلی داستان هستند و این دو شخصیت در کنار شخصیت‌های دیگر مانند مهندس نصیری، هوشنگ سیبیل چخماقی، پسر عمو مراد، عمو کریم و بقیه شخصیت‌ها فضایی را شکل می‌دهند که خواننده را درگیر ماجرا‌های شیرین کتاب می‌کند و در طول این مسیر دلپذیر خواننده با احکام شرعی که در تار و پود داستان تنیده شده روبرو می‌شود.

مجموعه کتاب‌های "دو امتحان" علاوه بر آموزش احکام تلاش کرده به خواننده برای عمل به احکام شرعی انگیزه ببخشید و برای همین با همان سبک خاص خود به حکمت و چرایی بعضی از احکام و آثار بعضی از عبادت‌ها نیز پرداخته است؛ اگرچه مخاطب اصلی مجموعه کتاب دو امتحان بیشتر نوجوانان هستند؛ اما این کتاب منبعی مطمئن و مناسب برای همه علاقه‌مندان یادگیری احکام شرعی است.

مجموعه کتاب‌های

اسم جلد اول مجموعه "دو امتحان" نقشه جاسوس است که در آن احکام تقلید، نجاسات و طهارت، آموزش وضو و غسل و چند موضوع کاربردی دیگر قرار گرفته است و عنوان جلد دوم "ماجرای فیل دست" است که در آن مبطلات نماز، احکام شکیات و لباس و مکان نماز گذار و احکام تیمم و چند موضوع دیگر آموزش داده می‌شود؛ جلد سوم " عمو پولداره" است و احکامی مثل نماز جماعت، نماز آیات، احکام غذا خوردن و احکام روزه و چرایی آن را به خواننده آموزش می‌دهد.

جلد چهارم مجموعه "دو امتحان" با نام "کنسرو مهندس" به بحث حضور قلب در نماز می‌پردازد و در کنار آن با مطرح کردن موضوعاتی مانند چرایی خمس و آثار نماز مطالب سودمندی در زمینه احکام شرعی و اعتقادی را به خواننده تقدیم می‌کند و در نهایت جلد پنجم با نام وحشت در خوابگاه است که احکامی مانند قرض دادن، موسیقی، مال پیدا شده و مواردی از این دست را به مخاطب آموزش می‌دهد.

تمام داستان‌های این پنج جلد به صورت صوتی توسط گویندگان حرفه‌ای ضبط شده و به سادگی از طریق اسکن کیو آر کد‌های هر داستان در دسترس عزیزان خواننده قرار دارد و در کنار همه این مطالب تمرین متنوع همراه با تصویر‌های جذاب در متن کتاب گنجانده شده که برای به جا افتادن بهتر مطالب کمک می‌کند.

لازم است بدانیم جلد اول این مجموعه در هفدهمین جشنواره کتاب رشد در سال ۱۳۹۸ در بخش بینش اسلامی به عنوان کتاب برگزیده انتخاب و از وزارت آموزش و پرورش مجوز تدریس در مدارس کشور را در بالاترین سطح به دست آورده است؛ اگر خوانندگان علاقه دارند احکام شرعی را با روش جدید، آسان و خلاقانه مرور کنند لازم است با ماجرا‌های "دو امتحان" همراه شوند و مطالب کتاب‌ها را مرو کنند.

تعداد بازدید : 0
ارسال نظرات