۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۶۴۹۵۲

بیانیه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی

بیانیه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

«فَإِنْ حَاجُّوکَ فَقُلْ أَسْلَمْتُ وَجْهِيَ لِلَّهِ وَ مَنِ اتَّبَعَنِ وَ قُلْ لِلَّذينَ أُوتُوا الْکِتابَ وَ الْأُمِّيِّينَ أَ أَسْلَمْتُمْ فَإِنْ أَسْلَمُوا فَقَدِ اهْتَدَوْا وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّما عَلَيْکَ الْبَلاغُ وَ اللَّهُ بَصيرٌ بِالْعِبادِ»

17 شهریور یادآور اراده مردم غیور ایران در شکستن زنجیره های ظلم و فساد و تباهی و غالب شدن بر طاغوت است.
تقارن این روز مبارک را با بازگشایی حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید به فال نیک گرفته و امید آن داریم که حوزه علمیه تحت زعامت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) با روح علم‌یابی انقلابی چون سحابی رحمت در کشور برای نسل جدید باشد.

امروز در حالی حوزه های علمیه کار خویش را آغاز می کند که چند ماه پیش میزبان رئیس جمهور فقید و شهید بود و بعد از گذران مسیری دشوار در عرصه انتخابات و نیز مسیری پرفروغ در ایام تبلیغی محرم و صفر، با توشه ای پربار و نیز راهی پرفراز و نشیب، کار خود را آغاز میکند.

آنچه به عنوان اصلی ترین دغدغه باید در این سال مورد توجه حوزه های علمیه، اساتید، فضلاء و طلاب گرانقدر قرار گیرد، مساله اولویت اول قرار گرفتن تبلیغ دین اصیل است. مساله ای که در دوران پرمخاطره کشور و جهان، مساله ای حیاتی و ضروری است و عدم اهتمام به آن می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای حوزه علمیه کهن شیعه به بار آورد.
قطعا توجه به این مهم بدون درنظر گرفتن همه جوانب آن، موجب ابتر شدن اهداف آن خواهد شد؛ هرچند طلاب حوزه های علمیه به خصوص در دوران منتهی به انقلاب و بعد از آن نشان داده اند که فراتر از زمان خود عمل کرده اند و هیچگاه منتظر آماده شدن شرایط از سوی مسئولین نبوده اند و رسالت الهی خویش را انجام داده اند. اما این، ذره ای از وظیفه ما را کم نخواهد کرد.

امروز سربازان امام زمان (عج) بیش از هر زمان دیگری، سرمایه های بی بدیل حوزه های علمیه محسوب می شوند که می بایست برای رفع مشکلات ایشان، قیام کرد. مساله ای که مجمع نمایندگان طلاب با داشتن شبکه سراسری و ارتباط غیر اداری با طلاب می تواند در این زمینه به مسئولین امر کمک نماید.

مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه ضمن تبریک ایام ربیع الاول به همه شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام و تبریک مجدد بازگشایی حوزه های علمیه، آمادگی خویش را جهت ارائه برنامه، مشارکت در برنامه ریزی جهت اولویت بخشی به این مهم و کمک به مسئولین جهت کاستن دغدغه‌های طلاب و فضلا اعلام میدارد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال نظرات