۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۶۵۰۴۱

آیت الله محفوظی دار فانی را وداع گفت

آیت الله محفوظی دار فانی را وداع گفت
آیت‌الله محفوظی از اساتید حوزه علمیه قم، شب گذشته در بیمارستان بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عباس محفوظی از اساتید حوزه علمیه  و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شب گذشته در سن ۹۶ سالگی در بیمارستان بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله محفوظی در نجف اشرف نزد آیات عظام حلی و شاهرودی درس فقه خواند و در قم در دروس آیات عظام بروجردی، امام خمینی و گلپایگانی و همچنین مرحوم داماد و حجت و علامه طباطبایی، شرکت کرد.

وی در مبارزات از ابتدای نهضت اسلامی حضور داشت و بارها دستگیری و زندان و تبعید را تجربه کرد و ضمن همراهی با مرحوم آیت الله بهجت، مسئولیت شورای استفتاء را بر عهده داشت.

مراسم تشییع، تدفین و ترحبم این عالم برجسته متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

مختصری زندگی نامه آیت الله محفوظی

آیت الله محفوظی پس‌ از حدود ۲ سال‌ اقامت‌ در حوزه‌ علمیه‌ رودسر با ورود به‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، به‌ محضر استادان‌ مبرّز و صاحب‌ نام‌ مشرف‌ شد و در زمانی‌ کوتاه‌ دروس‌ مقدماتی و سطح‌ را به‌ پایان‌ برد و مدتی‌ نیز برای‌ تحصیل‌ به‌ نجف‌ اشرف‌ رفت‌.

آیت‌الله محفوظی در نجف اشرف نزد آیات عظام حلّی و شاهرودی کسب فیض نمود و در قم از دروس بزرگانی چون آیات عظام بروجردی، امام خمینی و گلپایگانی و همچنین مرحوم داماد و حجت و علامه طباطبایی بهره‌مند شد؛ علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور خیر نظیر تأسیس دانشگاه و مرکز معلولین و مدارس علمیه و دستگیری از نیازمندان توأم با اخلاق همراه با مهربانی و سلم انجام داد.

آیت‌الله‌ محفوظی‌ در کنار تحصیل‌ و تدریس‌، هیچگاه از مبارزه‌ علیه رژیم‌ پهلوی‌ باز نماند و ضمن‌ شرکت‌ در جلسات‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، زیر بسیاری‌ از اعلامیه‌های‌ افشاگرانه‌ این نهاد حوزوی را امضاء کرد. او پیش از انقلاب بارها مورد تعقیب‌، بازجویی‌ و تبعید قرار گرفت و بعد از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی‌ در سال‌ ۱۳۵۷ نیز همواره‌ مدافع‌ و یار امام‌(ره‌) و رهبر معظم‌ انقلاب‌ بوده‌ است‌.

آیت الله محفوظی که ۴ دوره هم نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بود، سرانجام شامگاه ۲۰ شهریورماه سال ۱۴۰۳، پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۶ سالگی به دیار باقی شتافت.

ارسال نظرات