۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۶۵۱۸۸
رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی مطرح کرد؛

حمایت از فلسطین در امتداد بیعت با امام عصر‌

حمایت از فلسطین در امتداد بیعت با امام عصر‌
حجت‌الاسلام ایزدهی در مورد فلسفه بیعت با امام زمان‌(عج) و مصادیق عملی باور به مهدویت و ارتباط معنادار بین این بیعت و هوشیاری جامعه انسانی نسبت به تحولات روز جهان و دفاع گفت: باور به مهدویت امری انتزاعی و ذهنی نیست بلکه نیاز به مقدمات و کنشگری دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با طلوع خورشید نهم ربیع الاول، آخرین حجت الهی به مقام امامت رسید تا زمینیان از الطاف وجود ولی امر، در آشکار یا نهان، حتی پس از غیبت صغری و کبری بی نصیب نمانند. به همین دلیل است که آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در نهم ربیع الاول و بیعت با یگانه منجی عالم بشریت در این روز، می تواند غدیری دیگر برای ولایتمداران باشد.

خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران که بر اساس اصل ولایت فقیه به عنوان نایب عام امام زمان (عج) بنا شده، بزرگ ترین بیعت جمعی شیعه در قرن های اخیر با مهدی موعود بوده و توانسته به اشاعه سبک زندگی مهدوی به عنوان یک اصل بدون انکار در سراسر دنیا بپردازد. با توجه به اهمیت این روز تاریخی مبارک، با حجت‌الاسلام سید سجاد ایزدهی رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه گفت وگویی انجام شده که در ادامه می خوانید.

حجت‌الاسلام سیدسجاد ایزدهی در مورد فلسفه بیعت با امام زمان‌(عج) و مصادیق عملی باور به مهدویت و ارتباط معنادار بین این بیعت و هوشیاری جامعه انسانی نسبت به تحولات روز جهان و دفاع از مظلومان از‌جمله حمایت از فلسطین در امتداد بیعت ما با امام عصر‌(عج) گفت: باور به مهدویت امری انتزاعی و ذهنی نیست بلکه نیاز به مقدمات و کنشگری دارد.

جهانی‌سازی فرهنگ مهدویت با ظلم‌ستیزی

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی یادآوری کرد: با انفعال انسان‌ها و بی‌توجهی به لزوم زمینه‌سازی برای ظهور، انتظار ظهور اصلا معنا ندارد. مسأله مهدویت امری عینی است و باید در جامعه منطق این مفهوم درک شود. انقلاب اسلامی تنها انقلابی بود که ایده مهدویت به‌عنوان غایت دین و آماده‌سازی بستر برای ظهور منجی در دنیا رامحقق می‌کند.

اگر امروز انقلاب اسلامی بلندترین صدا را در حمایت از مظلومان جهان از جمله فلسطین دارد. در حقیقت مقدمات ظهور منجی را با این نگاه مبتنی بر عدالت‌محوری، استکبارستیزی، حمایت از محرومان و…فراهم می‌کند. این ویژگی در ذات انقلاب ما از ابتدا وجود داشته که در راستای جهانی‌سازی فرهنگ مهدویت شکل گرفته است.

«عهد سربازی»؛ بالاترین نمادهای بیعت با امام عصر‌(عج)

وی با تاکید به تاثیرگذاری مراسم‌هایی که بروز عملی بیعت با امام زمان(عج)‌ است، اظهار کرد: حضور نظامیان و فرماندهان ارشد کشور در قالب مراسم صبحگاه «عهد سربازی» برای بیعت با امام زمان‌(عج) در آستان مقدس مسجد جمکران یکی از بالاترین و برجسته‌ترین نمادهای بیعت با امام عصر در جمهوری اسلامی است. هر کارگزاری در هر جایگاهی که باشد باید منش تجدید بیعت را نه فقط در یک برنامه یا یک روز بلکه درتمام روزهای سال در پیش بگیرد. منطق بیعت با امام زمان‌(عج) اعلام وفاداری و پشتیبانی مدام از منجی است.

رویدادهایی مانند عهد سربازی نظامیان یا مدافعان حرم که از حریم کشور و حرم‌های اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کنند، می‌خواهندیادآوری کندکه ما همیشه پای کارحضرت هستیم وازیک سمت ظلم‌ستیزی می‌کنیم وازسوی دیگر آینده‌نگرانه درمسیر آرمان‌های مهدوی قدم برمی‌داریم.نمادهای مهدوی بودن مهم است اما گردهمایی باورمندان به این حقیقت هم اهمیت زیادی دارد. بنابراین باید نمادها، تمدن‌ها و فرهنگ‌ها همه به سمت یک هدف مشخص یعنی مهدویت ساماندهی شودو این سامان عینیت داشته باشد.

ارسال نظرات