۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۶۵۳۳۸

آیین مشترک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا برگزار شد

آیین مشترک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا برگزار شد
آیین مشترک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) با سخنرانی آیت الله اعرافی، حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل و خانم برقعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین مشترک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) امروز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در سالن آیت‌الله شرعی(ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در این مراسم آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این مراسم ضمن بیان اینکه حوزه علمیه خواهران درخت تناوری است که بذر آن در تاریخ اسلام ریشه دارد، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران در طول تاریخ مسیر خود را طی کرده و حاصل آن تربیت روایان، محدثان و فقیهان در طول تاریخ است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه نهاد حوزه علمیه خواهران محصول فکر نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است، ابراز کرد: یکی از ویژگی های حوزه علمیه متاخر صد سال گذشته تاسیس حوزه علمیه خواهران است که جامعه الزهرا(س) پیشتاز آنهاست؛ یکی از مهمترین رسالت های حوزه علمیه خواهران تقویت اصالت حوزه تاریخی اسلام و تشیع است.

سیده زهره برقعی مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز در این مراسم داشتن نیت خیر، توکل بر خدا، طلب اخلاص از خداوند در مسیر یاددهی، تسلط و شناخت نسبت به موضوع تدریس، داشتن اعتماد به نفس و باور درونی به مباحث مورد تدریس، ارائه نتایج به صورت کارگاهی و گفت‌وگو محور، استفاده از روش های تعاملی جذاب، ارائه متناسب با فضای تخصصی و عمومی، استفاده از روش‌های نوین را از قابلیت های معلمی برشمرد و گفت: همه اساتید جامعه الزهرا(س) دارای این ویژگی ها هستند و به فضل خدا برای تقویت آن باید تلاش بیشتری کنند.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) با تاکید بر رعایت تقوا، اظهار داشت: انتخاب های خداوند بدون دلیل نیست و باید بدانیم طلاب در کنار علومی که می خوانند علومی دیگر هم وجود دارد که خداوند باید رزق آن را به صورت خاص بدهد و بدون این رزق، نوشتن برخی کتب امکان پذیر نخواهد بود با تقوا الهی رزق این علم را از خداوند دریافت خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در این مراسم با اشاره به اقدامات و تحولات صورت گرفته در حوزه علمیه خواهران، گفت: با همکاری جامعه الزهرا(س) و دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری نظام جامع تعلیم و تربیت تدوین شد تا متناسب نظام جامع تعلیم و تربیت حرکت کنیم و درختواره نظام گرایشی دانشی حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) با 300 رشته و گرایش تأیید و تصویب شد.

وی با بیان اینکه طرح تعالی اربعین، تبدیل مدارس به قرارگاه‌های فرهنگی، ساماندهی هیئت امنا مدارس از دیگر اقدامات حوزه علمیه خواهران بوده است، بیان کرد: امیدواریم در سال جدید بتوانیم با برنامه ها و حمایت‌های شورای سیاست‌گذاری بیش از گذشته در راستای تحقق اهداف حوزه های علیمه خواهران قدم برداریم. 

ارسال نظرات