۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۷۶۵۴۱۲
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا خبر داد؛

۴۷۰ حافظ قرآن کریم در حرم شاهچراغ تجلیل می‌شوند

۴۷۰ حافظ قرآن کریم در حرم شاهچراغ تجلیل می‌شوند
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: در مراسمی و با حضور مسئولان کشوری و استانی آیین تجلیل از ۴۷۰ نفر از حافظان قرآن کریم در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در نشست خبری گفت: در مراسمی و با حضور مسئولان کشوری و استانی آیین تجلیل از 470 نفر از حافظان قرآن کریم روز پنجشنبه 29 شهریورماه در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال از 256 حافظ کل قرآن و 214 حافظ 20 جزء کشور که در یک سال گذشته موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند تجلیل خواهد شد، گفت: از میان این حافظان 252 نفر مرد و 223 نفر زن هستند که یک بانویی 58 ساله و 10 نوجوان زیر 20 سال در این مرایم تجلیل می‌شوند.

 مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه استان فارسی‌ها با 152 نفر در حفظ قرآن کریم پیشتاز هستند، بیان کرد: استان‌های کرمان با 63 حافظ، قم با 41 حافظ، تهران با 32 و خوزستان با 30 حافظ در رتبه‌های بعدی کشور قرار دارند.

حجت‌الاسلام شاهسونی با اشاره اشتغال و تحصیلات این حافظان، افزود: 53 نفر از حافظان قرآن کریم دارای تحصیلات حوزوی، 101 نفر با تحصیلات مرتبط دانشگاهی و 321 نفر از آنها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، همچنین با توجه به تفاهم‌نامه همکاری که بین این موسسه و ارتش جمهوری اسلامی ایران منعقد شد کارکنان نیز در دوره‌های شبانه روزی حفظ قرآن شرکت کرده‌اند که در این راستا مرکز شبانه روزی حفظ قرآن بیت الاحزان در تهران راه اندازی می‌شود.

وی گفت: حفظ قرآن در مراکز شبانه روزی و روزانه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) انجام می‌شود، 2 سوم حافظان در مراکز شبانه‌روزی و یک سوم در روزانه تربیت می‌شوند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) افزود: موسسه بیت‌الاحزان از سال 1375 راه‌اندازی شده و هم‌اکنون بیش از 150 شعبه در سراسر کشور با اولویت مناطق محروم دارد و هر سال، حدود یک‌صد هزار کودک در مهد و پیش‌دبستانی و بیش از هزاران نفر از نوجوانان و جوانان کشور تحت پوشش این موسسه قرآنی در مسیر حفظ قرآن قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات