۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۶۵۶۱۴
رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت خبر داد؛

فعالیت ۲۰۰ مدرسه صدرای ولایت در سراسر کشور

فعالیت ۲۰۰ مدرسه صدرای ولایت در سراسر کشور
اصفهان – حجت الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲۰۰ مدرسه صدرا در سراسر کشور فعال است، گفت: در این مدارس ۱۷ هزار دانش آموز دختر و پسر مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حامد تقدیری صبح امروز در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی دبیرستان صدرای ولایت در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: مدارس علوم اسلامی صدرای ولایت امسال وارد بیست یکمین سال فعالیت خود شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲۰۰ مدرسه صدرا در سراسر کشور فعال است، افزود: در این مدارس ۱۷ هزار دانش آموز دختر و پسرمشغول به تحصیل هستند که از این تعداد حدود ۹ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم و ۸ هزاردانش آموز در مقطع متوسطه اول هستند.

حجت الاسلام تقدیری یادآور شد: از ۲۰۰ مدرسه صدرای ولایت کشور نیمی از آن در سفر‌های استانی و دستور رهبر معظم انقلاب و نیمی دیگر به صورت امانی از آموزش و پرورش همچنین ادارات و سازمان‌ها و ائمه جمعه در اختیار قرار داده شده است.

به گفته وی رشته علوم معارف اسلامی که یکی از رشته‌های شاخه نظری است محتوای درسی آن توسط سازمان تألیف کتب درسی تهیه شده است.

رئیس سازمان مدارس علوم معارف اسلامی صدرای ولایت، اظهار داشت: در مدارس صدرای ولایت میزبان نوجوانانی هستیم که برای حل مسائل انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب اسلامی آماده می‌شوند.

حجت الاسلام تقدیری گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ معلم و نیروی رسمی آموزش و پرورش در مدارس صدرای ولایت در حال ترویج رشته علوم معارف اسلامی هستند که این شبکه بزرگترین شبکه مدارس دولتی بعد از وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه مدارس شبکه‌ای دولتی تلاش می‌کند میزبان همه دانش آموزان در همه عرصه باشد، ابراز امیدواری کرد با کمک معلمان و مدیران دلسوز، دانش آموزان در این مدارس چالش‌های انقلاب را شناسایی و برای حل آن تلاش کنند.

رئیس بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات از عدالت آموزشی و تربیتی به عنوان یکی از ویژگی‌های مدارس صدرای ولایت نام برد و افزود: در مدارس صدرای ولایت با بهره گیری از ابزار‌هایی همچون نمایش ها، مسابقات و جشنواره‌ها و کتابخوانی‌های دانش آموزی در مسیر عدالت تربیتی گام برداشته می‌شود.

به گفته وی مدارس صدرای ولایت با مباحثه، اردو‌های علمی و اعتکاف‌های علمی و مباحثه سبب پیشرفت دانش آموزان عالم و فاضل و با نشاط و پرامیدی می‌شود که آینده انقلاب اسلامی در دست آنها است.

حجت الاسلام تقدیری ادامه داد: مدارس صدرای ولایت برای اینده انقلاب اسلامی به صورت میدانی کادرسازی می‌کند و تفاوت این مدارس با مدارس دیگر در حضور میدانی دانش آموزان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات