۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۶۵۷۷۸
حجت الاسلام دهنوی بیان کرد؛

خاطره ای از تبلیغ در اردوگاه اسرا/همت رزمندگان برای فراگیری مسائل شرعی

خاطره ای از تبلیغ در اردوگاه اسرا/همت رزمندگان برای فراگیری مسائل شرعی
حجت الاسلام دهنوی با اشاره به شرایط سخت ارتباط روحانیون با اسرا در اردوگاه های رژیم بعث از همت رزمندگان به فراگیری مسائل شرعی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دهنوی آزاده دفاع مقدس در نشست خاطره گویی رزمندگان حوزوی دفاع مقدس که به همت خبرگزاری رسا در سالن شهید دهقانی این رسانه حوزوی برگزار شد، مصداق روایت «قَالَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین» از امام کاظم(ع) را امام خمینی(ره) دانست و بیان داشت: امام خمینی(ره) در میانه یک نشست خبری در فرانسه در وقت نماز خارج شد تا نماز خود را در اول وقت بخواند و او بنده خدا بود.

وی با بیان حضور خود به عنوان روایتگر در مناطق عملیاتی بیان داشت: اولین باری که مرحوم ضابط ما را برای روایتگری به من منطقه برد به او گفتم که نمی توانم روایت کنم و آن مرحوم از من خواست که به شهدا توسل کنم و الان سال ها است که در خدمت شهدا به روایت رشادت های آن ها می پردازم.

این روحانی آزاده با به شهید شهید محسن دارابی کشتی گیر کرمانشاهی اشاره کرد و گفت: این شهید یک شهادت نامه داشت و خونش دور این شهادت نامه حاشیه شده است.

وی با بیان اینکه در طول دوران طلبگی 500 مسأله شرعی را حفظ کرده است، گفت: در اسارت خودکار و کاغذ برای ما ممنوع بود از این رو برای تبلیغ و زنده نگه داشتن دینداری این مسائل را به صورت چهره به چهره به اسرا می گفتیم و او را مدیون می کردیم که به اسیر دیگری بگوید.

ارسال نظرات