۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۶۵۸۱۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نماز اول وقت از راه‌های رسیدن به مقامات و درجات عالی معنوی و علمی است

نماز اول وقت از راه‌های رسیدن به مقامات و درجات عالی معنوی و علمی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماز اول وقت را یکی از راه‌های رسیدن به مقامات و درجات عالی معنوی و علمی دانست و گفت: آیت الله قاضی می‌فرماید، اگر می‌خواهید به مقامات عالی برسید نماز را اول وقت بخوانید، اگر نرسیدید من را لعنت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز دردبیرستان دخترانه شاهد و اقامه نماز ظهرین در جمع دانش آموزان، گفت: نماز اول وقت، احترام به والدین و معلم انسان را بالا می‌برد و در زندگی شما بسیار تاثیرگذاراست.

وی مطرح شدن زنگ نماز در مدارس از سوی رئیس جمهور را طرح پسندیده است دانست و از نماز به عنوان اولویت نخست در زندگی نام برد و افزود: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید همه کار‌های شما تابع نماز است.

به گفته وی نباید تصور شود نماز تکرار است، چرا که اگر نماز تأیید شود همه موضوعات علمی و معنوی انسان‌ها نیز رشد و توسعه خواهد داشت و آنهایی که چشم باطن دارند پیشرفت انسان‌ها را به وسیله نماز می بینند. 

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اهتمام داشتن اخلاص در نماز اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم با حضور قلب در نماز، اخلاص در نماز را بیشتر کنیم و حواس و ذهن کاملا به نماز معطوف باشد.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) می‌فرماید، اگر می خواهید در نماز حضور قلب داشته باشید یکی از ائمه را شاهد و ناظر بر نماز خود بگیرید چرا که حضور قلب توجه می‌آورد و لذتی که از نماز می‌بریم با هیچ لذت دیگری قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماز اول وقت را یکی از راه‌های اصلی برای رسیدن به مقامات و درجات عالی معنوی و علمی دانست و گفت: آیت الله قاضی می‌فرماید، اگر می‌خواهید به مقامات عالی برسید نماز را اول وقت بخوانید. 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر لزوم خوب درس خواندن و احترام به معلمان از سوی دانش آموزان تأکید کرد و اظهار داشت: از معلمان درخواست می‌کنم علمی که خدا به شما داده است با تواضع به دانش آموزان منتقل کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: باید به این باور برسیم که هرآنچه را که در راه خدا انفاق کنیک خداوند چندین برابر آن را می‌بخشد و انفاق در دانش نیز دانش جدید را به همراه دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات