۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۷۶۶۲۲

اشارات اسفند منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ یکصد و سی امین شماره ماهنامه اشارات؛ ویژه مناسبت‌های اسفند ماه به همت مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما منتشر شد.
ماهنامه اشارات


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجموعه مناسبتی اشارات دراین شماره به مناسبتهای اسفند ماه پرداخته است.

زمزمه های آسمانی، شهادت حضرت امام حسن عسکری، آغاز هفته وحدت، میلاد رسول اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) از جمله این مناسبت هاست.

در گزیده ای از مطلب «رئیس مذهب» که به مناسبت میلاد امام صادق به چاپ رسیده است می خوانیم: «دوران امامت امام صادق(ع) هم زمان بود با روزهایی که ته مانده سلسله بنی امیه و بنی مروان، آخرین توان خود را برای حفظ قدرت در برابر بنی عباس به کار گرفته بودند. در مقابل عباسیان با استفاده از شعارهای پوچ و وعده های دروغین و جلب حمایت طوایف و نژادهای دیگر به مقابله با آنها مشغول بودند و برای رسیدن به قدرت دست و پا می زدند.»

از دیگر مطالب این شماره اشارات می توان به روز احسان ونیگوکاری، روز درخت کاری، رحلت حاج سید احمد خمینی، روز ملی شدن نفت و تو را من چشم در راهم (به مناسبت نهم ربیع الاول، آغاز امامت حضرت ولی عصر عج) اشاره کرد.

در بخشی از مطلب«ایمان و وحدت» که به مناسبت هفته وحدت به چاپ رسیده، آمده است:«پیامبر در مدت حیات خود بیش از هر چیز دیگر بر وحدت مسلمانان تاکید داشت. در حقیقت رمز پیروزی آن حضرت و گسترش و فراگیر شدن اسلام در دوران بعثت توانایی آن حضرت در ایجاد این وحدت بود.»

یکصد و سی امین شماره ماهنامه اشارات؛ ویژه مناسبت‌های اسفند ماه به مدیر مسؤولی داوود رجبی نیا و سردبیری سید علی حسین ایمنی به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در اسفند ماه سال جاری منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات