۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۷۶۶۵۸

ویژه نامه کنفرانس وحدت اسلامی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه بیست و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از سوی خبرگزاری تقریب منتشر شد.
امت اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه بیست و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که با عنوان «امت اسلامی از تنوع مذهبی تا فرقه گرایی» از یازدهم تا سیزدهم اسفند ماه در تهران برگزار می شود به بررسی موضوع وحدت از دیدگاه صاحب نظران و اندیشمندان اسلامی می پردازد.

تقریب فقهی از دیدگاه امام موسی صدر، موانع درونی تقریب مذاهب و وحدت مسلمین، تاثیر برگزاری کنفرانس ها در ایجاد وحدت، از جمله مطالب منتشر شده در این ویژه نامه است.

مصاحبه با حجت الاسلام محسن قمی، معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، دکتر علیزاده، قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی، علاء الدین زعتری، قائم مقام مفتی اعظم سوریه، مریم بهروزی، دبیر کل جامعه زینب، حجت الاسلام سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، ماموستا حاج عبدالرحمان خلیفه زاده، امام جمعه بوکان و دیگر اندیشمندان از دیگر بخش های این ویژه نامه است.

در بخشی از گفتگو با شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه اهل سنت بندر یل آمده است:«اباعبدالله، با خون خود وظیفه اسلامی«امر به معروف و نهی از منکر» و دین اسلام را زنده کرد. امام حسین در شرایطی که اسلام عزیز می رفت که غریب شود، با اهدای خون خود و خانواده اش، دین جدش را احیا کرد.»

ویژه نامه بیست و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی زیر نظر محمد مهدی تسخیری به کوشش خبرگزاری تقریب منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات