۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۷۶۷۰۰۶

همایش بررسی نقش موثرین و نخبگان قم در هدایت نیرو‌های انقلاب و جریان سازی سیاسی کشور برگزار شد

همایش بررسی نقش موثرین و نخبگان قم در هدایت نیرو‌های انقلاب و جریان سازی سیاسی کشور برگزار شد
همایش "بررسی نقش موثرین و نخبگان قم در هدایت نیرو‌های انقلاب و جریان سازی سیاسی کشور " با حضور ۵ نفر از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش "بررسی نقش موثرین و نخبگان قم در هدایت نیروهای انقلاب و جریان سازی سیاسی کشور " با حضور ۵ نفر از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۰ مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن همایش های کوثر سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام قاسم روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نقش خواص را در جامعه مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: خواص یعنی کسانی که در جمعی تاثیر می گذارند، در سقیفه عده ای از خواص برای مردم تصمیم گرفتند و تا کنون اثر آن تصمیم باقی است.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام مبنی بر اینکه ضرر علمای بد بر شیعیان ضعیف از لشکر یزید بیشتر است، گفت: فقها حصون و قلعه های محکم شیعه هستند؛ ریشه بی حجابی در نظرات بعضی از علمای شیعه است که برای بی حجابی فلسفه بافی می کنند و می گویند در اسلام حجاب اجباری نداریم.

منان رئیسی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست قم را مادر و مبدأ انقلاب اسلامی خواند که در سپهر سیاسی کشور تاثیر فراوانی دارد و افزود: جریان سازی مردم قم اگر نگوییم بی نظیر بلکه بسیار کم نظیر می باشد که در سرنوشت انقلاب اسلامی تاثیرگذار است.

وی با توجه به محدویت های اسرائیل واکنش حداقلی اسرائیل در مقابل عملیات وعده صادق 2 را قریب به یقین ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی نزدیک نیم میلیون موشک آماده دارد و در هر هکتار از زمین های سرزمین های اشغالی می تواند ده ها موشک پرتاب کند. مردم ایران از حمله اسرائیل نگرانی ندارند و جواب حمله احتمالی اسرائیل حداکثری خواهد بود.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز معادلات خداوند را متفاوت از معادلات زمینی ها ارزیابی کرد و اظهار داشت: قدرت نمایی و نصرت خداوند را در آینده خواهیم دید؛ جهاد تبیین وظیفه همه مردم در مقابله با آمریکا و اسرائیل است و دفاع از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی وظیفه همه است.

همچنین روح‌الله لک‌ علی‌آبادی نماینده مردم ازنا و درود خواص جامعه را مسئولین و نخبگان برشمرد و گفت: شرایط جنگ نظامی و فرهنگی از اول انقلاب تا کنون در جامعه بوده و هیچ زمانی شیاطین دست از توطئه علیه جمهوری اسلامی برنداشته اند، گفتمان زمانی اثر دارد که میدان را از دست ندهیم  و بدون میدان گفتمان بی اثر خواهد بود.

ولی الله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز صفا و معنویت شهر مقدس قم را ممتاز خواند و افزود: نخبگان مسئولیت سنگینی دارند و در شرایط فعلی جامعه باید اختلافات را کنار گذاشت و تلاش برای اتحاد بیشتر مردم شود تا تاب آوری مردم در مقابل مشکلات بیشتر شود.

ارسال نظرات