۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۶۷۰۵۳
آیت الله شب زنده دار مطرح کرد؛

دغدغه رهبر انقلاب تقویت فقاهت در حوزه علمیه است/ دانش و تقوای الهی؛ ارکان موفقیت عالمان دین

دغدغه رهبر انقلاب تقویت فقاهت در حوزه علمیه است/ دانش و تقوای الهی؛ ارکان موفقیت عالمان دین
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که دانش و تقوای الهی دو رکن موفقیت عالمان دینی است، تقویت فقاهت در حوزه‌های علمیه را از جمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم عمامه گذاری و تشرف به لباس مقدس روحانیت طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم که بعد از ظهر امروز در مسجد این مدرسه برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری علیه السلام اظهار داشت: بالاترین هدف برای انسان وصول الی الله است که این نیز امری ممکن بوده و برای رسیدن به آن نیاز به همت بالا دارد و انسان با بالا بردن همت خود می تواند به این امر دست پیدا کند.

وی افزود: پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام همیشه این پیام را به انسان داده اند که بشر می تواند بسیار اوج گرفته و به مراتب معرفت الهی دست پیدا کند اما لازمه این کار علم و آگاهی به این گونه مسائل است و در صورت علم و دانش است که انسان می تواند به مراتب عالی دست پیدا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: وصول الی الله نیازمند داشتن مرکب و شروعی است تا انسان بتواند به مقصود مدنظر خود دست پیدا کند و در کلام امام حسن عسکری علیه السلام استفاده از شب و سحرخیزی و خلوت با حق تعالی راهکار وصول الی الله بیان شده است.

وی هدف از ورود به حوزه های علمیه را تعالی نفس و یاری اسلام و مسلمین عنوان و خاطرنشان کرد: هدف از ورود طلاب به حوزه های علمیه مسائل مالی نیست؛ بلکه هدف آنان، ابتدائا برای تهذیب نفس و در مرحله بعد دستگیری از انسان ها و هدایت‌گری جامعه است.

آیت الله شب زنده دار افزود: طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید سعی کنند تا هدف خود از ورود به حوزه های علمیه را به فراموشی نسپرده و در مسیر رسیدن به اهداف الهی خود تلاش و کوشش لازم را داشته باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به داستانی از برخی از علمای کرمان مبنی بر لزوم رعایت آداب لباس مقدس روحانیت اظهار داشت: طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید به لوازم ملبس شدن به لباس روحانیت دقت کرده و از انجام دادن برخی از کارهایی که مناسب با وقار و جلالت شأن روحانیت نیست پرهیز کنند.

آیت الله شب زنده دار ارکان موفقیت عالمان دینی را تقوای الهی و علم عنوان و ابراز کرد: معنای زهد این است که انسان دلبستگی به دنیا و مظاهر دنیوی نداشته و دلسوز مردم و مومنان باشند.

وی در ادامه شهید سیدحسن نصرالله دیر کل حزب الله لبنان را از جمله کسانی دانست که دلبستگی به دنیا نداشته و دلسوز مردم بود و در این راه استوار ماند و در نهایت به شهادت رسید.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به دغدغه های حوزوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت فقاهت در حوزه های علمیه است تا حوزه های علمیه بتوانند پاسخگوی مطالبات اسلامی و جامعه اسلامی باشند.

ارسال نظرات