۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۶۷۱۱۶

تحلیل و تمجید روزنامه رای‌الیوم از سفر قالیباف به بیروت

تحلیل و تمجید روزنامه رای‌الیوم از سفر قالیباف به بیروت
روزنامه رای‌الیوم با اشاره به اینکه محور مقاومت موفق شد خیلی سریع ورق را برگرداند و بعد از ترور تعدادی از رهبران و فرماندهان ارشد خود، مجددا ابتکار عمل را در دست بگیرد و صهیونیست‌ها را غافلگیر کند، از سفر قالیباف به بیروت در این شرایط حساس تمجید کرد.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در گزارشی به سفر «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به بیروت در سایه شرایط جنگی منطقه پرداخته و نوشت: با وجود تجاوزات مستمر و روزانه رژیم صهیونیستی به لبنان، آقای محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران طی سفری رسمی به دعوت «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، به این کشور سفر کرد.

رای الیوم افزود: آقای قالیباف در حالی به بیروت رفت که خودش خلبان هواپیما بود و در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری اعلام کرد که حامل پیامی از جانب امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای ملت لبنان و مقاومت آن است. آقای قالیباف همچنین تاکید کرد که ما همانند گذشته با قدرت، در کنار دولت و ملت لبنان ایستاده‌ایم.

این رسانه فرامنطقه‌ای با اشاره به بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان از ضاحیه بیروت و محل بمباران‌های دشمن صهیونیستی، تاکید کرد که آقای قالیباف هنگام بازدید از یکی از مکان‌های هدف قرار گرفته شده توسط رژیم صهیونیستی در بیروت، گفت که ما در کنار مردم لبنان و فلسطین هستیم و هر کمکی که بتوانیم به آنها می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، سفر محمد باقر قالیباف به بیروت همانند سفر «عباس عراقچی» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به لبنان بعد از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، موجب تقویت روحیه ملت‌ها و به ویژه گروه‌های مقاومت شده و شاهد گسترش و پیشرفت عملیات‌ها ضد دشمن صهیونیستی، چه در سطح کمی و چه کیفی هستیم.

رای الیوم ادامه داد: در همین راستا مدیر بیمارستان زیو رژیم صهیونیستی در صفد اشغالی طی گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان، از انتقال مستمر نظامیان مجروح اسرائیلی از زمان آغاز عملیات زمینی ارتش این رژیم در لبنان خبر داده و گفت که این بیمارستان تنها طی چند روز اول، بیش از 100 نظامی مجروح را پذیرش کرده است و همزمان با ادامه عملیات‌های زمینی، تعداد نظامیان کشته شده و مجروح اسرائیلی همچنان در حال افزایش است.

رسانه مذکور تصریح کرد، از طرف دیگر می‌بینیم که رژیم صهیونیستی جرات انجام اقدامی علیه ایران را ندارد و مقامات آمریکایی به شبکه nbc اعلام کردند هیچ نشانه‌ای وجود ندارد مبنی بر اینکه اسرائیل بخواهد دست به اقدام خطرناکی مانند ترور به عنوان بخشی از واکنش به حمله موشکی ایران علیه اسرائیل که در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله انجام شد، بزند. بعد از آن وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، تحریم‌های بخش نفت و پتروشیمی ایران را در واکنش به حمله تهران علیه اسرائیل گسترش داد.

در ادامه این گزارش به دستاوردهای محور مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی و به ویژه ضربات محکم حزب الله به اشغالگران اشاره شده و آمده است: روزنامه عبری معاریو اخیراً در گزارشی با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده از میان صهیونیست‌ها اعلام کرد که بعد از نابودی دستاوردهایی که کابینه بنیامین نتانیاهو، در برابر حزب الله به دست آورده بود، آرای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو بسیار کاهش یافته و ائتلاف او در حال سقوط است.

رای الیوم تصریح کرد: شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که حزب الله با وجود ترور تعداد زیادی از رهبران و فرماندهان آن در سطوح سیاسی و نظامی، موفق شد اسرائیل را غافلگیر کند و هر روز حملاتی را انجام می‌دهد که اسرائیل تصور نمی‌کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات