۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۶۷۱۹۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

جهاد دانشگاهی، مولود انقلاب اسلامی است

جهاد دانشگاهی، مولود انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی جهاد دانشگاهی را مولود انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در این نهاد باید تلاش کرد که تعامل در ایجاد فضای معنوی، ایمانی و جهادی کمرنگ نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در در دیدار با حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، جهاد دانشگاهی را مولود انقلاب اسلامی و به یک معنا بازوی نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی تلفیق علم و جهاد است که یک‌ بار معنوی و ارزشی و قداست دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: جهاد به معنای آن است که شما موانع و دشمنان سرسختی بر سر راه تلاش‌های خود دارید که دوست ندارند موانع را در عرصه‌های مختلف سیاسی علمی و اجتماعی پشت سر بگذارید و به قله برسید.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی اهداف گوناگونی دارد، عنوان کرد: یکی از اهداف این نهاد، اهداف فرهنگی در درون دانشگاه‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: برای ایجاد یک فضای معنوی در درون دانشگاه‌ها باید تلاش کرد که تعامل در ایجاد فضای معنوی، ایمانی و جهادی در دانشگاه‌ها کمرنگ نشود و در سایه دیگر مأموریت‌های جهاددانشگاهی قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه درگیر جنگ نرم هستیم، گفت: باید تلاش شود بُعد معنوی و ارزشی جهاددانشگاهی حفظ شود و سازوکاری تعریف شود که بُعد فرهنگی و ارزشی در درون دانشگاه‌ها پُررنگ بماند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه جنبه دیگر تولید علم و کارهای پژوهشی و تشکیل شرکت دانش‌بنیان، ایجاد علم و پیوند دانشگاه باره صنعت است که در آن خلأ وجود دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با دید مثبت و اهل اندیشه و خردورزی که دارد می‌تواند امکانات بیشتری در اختیار جهاددانشگاهی لرستان قرار داده و شعبه‌هایی در شهرستان‌ها ایجاد کند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات