۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۲۴۳۴۵
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران :

دشمن با هدف قرار دادن جوانان قصد ضربه زدن به انقلاب را دارد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز دشمنان با هدف قرار دادن جوانان ما قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی را دارند و با ترور دانشمندان هسته‌ای می‎خواهند مانع رشد جوانان و دانشمندان ایرانی شوند.
حجت الاسلام شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد علی شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز در مراسم افتتاح ساختمان علوم پزشکی دانشگاه شاهد، گفت: دانشگاه شاهد، دانشگاهی ارزش آفرین و یادگار امام راحل است.

وی هدف از خلقت بشر را رسیدن به کمال الهی بیان کرد و اظهار داشت: هیچ یک از مخلوقات الهی عبس و بیهوده نیست چرا که همه افعال الهی هدفمند و با برنامه ریزی دقیق صورت گرفته است. آنانی که تصور می‌کنند خلقت موجودات یک امر باطل بوده در اصل به خداوند کافر هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی با بیان اینکه در عالم هستی هیچ خلقت باطلی وجود ندارد، ابراز کرد: رسیدن به کمال تنها هدف خلقت عالم هستی بوده و این کمال مربوط به همه موجودات می‌شود اما تنها تفاوت کمال انسانی با سایر موجودات در نوع اجباری و اختیاری بودن آن است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: کمال در موجودات عالم هستی شامل رشد و نمو جبری است اما برای انسان رسیدن به کمال معنوی هدف بوده و این مهم با اطاعت و تبعیت از فرامین الهی که از سوی انبیای الهی بیان شده محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه رسالت انبیا تزکیه و تعلیم بود، عنوان کرد: معلمی شغل انبیا است. در قرآن کریم در همه آیات که سخن از تزکیه و تعلیم به میان آمده ابتدا از تزکیه سپس به تعلیم اشاره می‌شود بنابراین شما اساتید توجه داشته باشید که تزکیه را بر تعلیم مقدم بدارید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی در تبیین اینکه تزکیه موجب رشد اخلاقی انسان‌ها می‌شود، گفت: تزکیه نفس و علم انسان را به حکمت و کسب عالی‌ترین کمالات الهی و سوق می‌دهد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید براینکه علوم باید در خدمت بشریت باشد نه بر علیه او، تصریح کرد: هر علمی که موجب رشد و شکوفایی انسان شود آن علم حکمت است چرا که حکمت همان علم، دانش، منطق و استدلال است. علم اگر بر پایه دلیل و منطق استوار باشد مانع انحراف و فساد فردی و اجتماعی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: امروز دشمنان با هدف قرار دادن جوانان ما قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی را دارند و با ترور دانشمندان هسته‌ای می‎خواهند مانع رشد جوانان و دانشمندان ایرانی شوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی با بیان اینکه شهدا جان خود را برای رشد و تعالی جامعه نثار کردند، عنوان کرد: شما دانشجویان این دانشگاه که منتصب به نام شهدا است باید با توکل به خداوند و اطاعت از رهبر معظم انقلاب به رشد و تعالی جامعه توجه کنید./813/پ202/ب1

ارسال نظرات