۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۶۷۲۲۴

برگزاری مراسم عزاداری وفات حضرت معصومه در حسینیه دفتر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی

برگزاری مراسم عزاداری وفات حضرت معصومه در حسینیه دفتر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی
مراسم عزاداری وفات حضرت معصومه در حسینیه دفتر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با حضور جمع کثیری از فضلا، اساتید و طلاب برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قادری استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم سالروز وفات بی بی دوعالم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) که با حضور جمع کثیری از فضلا، اساتید، طلاب و عموم عاشقان و شیفتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حسینیه دفتر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد در سخنانی گفت: از بین خصوصیات حضرت معصومه سلام الله علیها چند خصوصیت است که آن حضرت را از بین امامزادگان ممتاز می کند و با وجود اینکه آن حضرت نه پیامبر است و نه امام اما به مرز عصمت نزدیک شده اند.

وی گفت: اولین خصوصیت حضرت کریمه اهل بیت(س) این است که قبل از تولد ایشان امام معصوم ولادتشان را پیشگویی کرده است 50سال قبل از تولد حضرت معصومه(س)، امام صادق(ع) تولدشان را پیشگویی کرده و مزار و نام ایشان را مشخص می کند و همه را به شگفتی وا می دارد.

حجت الاسلام قادری خاطرنشان ساخت: امام صادق عليه السلام فرمودند: اِنَّ لِلّهِ حَرَما وَ هُوَ مَكَّةُ، وَ لِرَسُولِهِ حَرَما وَ هُوَ الْمَدينَةُ، وَ لاِميرِ الْمُؤمِنينَ حَرَما وَ هُوَ الكُوفَةُ، وَ لَنا حَرَما وَ هُوَ قُم، وَ سَتُدْفَنُ فيها امْرَأةٌ مِنْ وُلْدى تُسَّمى فاطِمةُ، مَنْ زارَها وَ جَبَتْ لَهُ الجَنَّةُ. خدا داراى حرمى است كه آن مكّه است، و پيامبرش هم حرمى دارد كه مدينه است، و اميرالمؤمنين هم حرمى دارد كه كوفه است، و ما هم داراى حرمى هستيم كه قم است، و بزودى بانويى از فرزند من آنجا دفن مى شود كه نامش فاطمه است، هركسى او را زيارت كند بهشت بر او واجب مى شود. 

وی افزود: راوى می گوید امام صادق(ع) هنگامى اين جمله را فرمودند كه هنوز مادر امام موسى بن جعفر به او حامله نشده بود. 

سخنران این مراسم گفت: ویژگی بعدی حضرت معصومه(س) داشتن شفاعت است به گونه ای که در روایت آمده است تدخل بشفاعتها شیعتی الجنة باجمعهم.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: ویژگی بعدی حضرت معصومه(س) که ایشان را سرآمد همه امامزادگان قرار می دهد این است که ایشان صاحب زیارت ماثوره است و زیارت جعلی نیست بلکه امام رضا(ع) آن را بیان فرموده است.

حجت الاسلام قادری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحولات غزه و لبنان و دفاع جانانه حزب الله از مظلومین غزه خاطرنشان ساخت: در غزه بیش از 40هزار نفر شهید شده است اما سید جلیل القدر جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله که از خاندان اهل بیت(ع) و فرزند نهج البلاغه است به دفاع از آنان بپا می خیزد که این کار بسیار ارزشمند است چرا که مشاهده می کنیم برخی حکام کشورهای اسلامی منطقه طبق فرمایش امیرالمومنین علیه السلام به خاطر رها کردن جهاد در راه خدا لباس ذلت به تن کرده اند اما این سید جلیل القدر به دفاع از مظلومین غزه تمام قد بپاخاستند و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات