۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۶۷۳۰۲
پیام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت روز ایمنی عصای سفید:

«کتابخانه عمومی» پایگاه همه گروه‌های اجتماعی از جمله نابینایان و کم‌بینایان است

«کتابخانه عمومی» پایگاه همه گروه‌های اجتماعی از جمله نابینایان و کم‌بینایان است
رمضانی در پیام به مناسبت روز ایمنی عصای سفید با اشاره به فعالیت ۶۵ بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی کشور، تأکید کرد: ارائه خدمت به تک‌تک عزیزان با نیازهای خاص مایه افتخار نهاد است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با صدور پیامی روز ایمنی عصای سفید را گرامی داشت.

متن پیام دبیرکل نهاد به این شرح است:

بر این باوریم که «کتابخانه عمومی»، با تعریف و رویکرد نوین، پایگاه همه گروه‌های اجتماعی، از جمله نابینایان، ناشنوایان و افراد با نیازهای خاص، برای برآورده کردن نیازهای فرهنگی و اجتماعی است که ایفای حق شهروندان در دسترسی برابر به اطلاعات، تنها یکی از کارکردهای آن و دروازه ورود به خدمات متنوع با هسته مرکزی «کتاب» است.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همواره خود را موظف می‌داند زمینه را برای ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر به تمامی قشرهای جامعه فراهم سازد. در این راستا، برنامه‌های ویژه‌ای را برای توسعه بخش‌های نابینایان در دستورکار خود قرار داده است که جذب نیروهای متخصص و توانمند، ایجاد و توسعه بخش‌های خدمات‌رسان به افراد با آسیب بینایی، تعامل با انجمن‌های فعال در این حوزه، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه کتابداران نابینا و کم‌بینا و گسترش همکاری‌های بین‌المللی از آن جمله است.

در حال حاضر ۶۵ بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی کشور با تلاش ۵۴ کتابدار دغدغه‌مند به بیش از ۱۱ هزار نفر عضو خدمات ارائه می‌دهد. ارائه خدمت به تک‌تک عزیزان با نیازهای خاص مایه افتخار نهاد است و از اینکه، در بسیاری از موارد، کتابخانه عمومی زمینه‌ساز حضور ایشان در اجتماع است به خود می‌بالیم.

روز «ایمنی عصای سفید»، فرصتی است تا بار دیگر به خدمات ارزشمند و نقش بی‌بدیل کتابداران بخش‌های نابینایان در گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی همگانی به منابع اطلاعاتی، به‌ویژه برای جامعه نابینایان و کم‌بینایان، ادای احترام کنیم. درایت، دانش و مهارت شما، موجب گسترش مرزهای دسترسی به کتاب و اطلاعات شده است و با ارائه خدمات نوآورانه و تخصصی، به نیازهای خاص مخاطبان نابینا و کم‌بینا پاسخ داده‌اید. رسالت فرهنگیتان در این مسیر، بسیار خطیر و ستودنی است. از تلاش‌ها و زحمات بی‌دریغ شما عزیزان قدردانی می‌کنم و از خداوند مهربان سلامتی و موفقیت روزافزونتان را خواستارم.

مهدی رمضانی
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

ارسال نظرات