۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۶۷۳۸۶

نشست سالانه هیئت امنای مدارس علمیه خواهران فارس برگزار شد

نشست سالانه هیئت امنای مدارس علمیه خواهران فارس برگزار شد
نشست سالانه هیئت امنای حوزه علمیه خواهران فارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، نشست سالانه هیئت امنای حوزه علمیه خواهران فارس با حضور ححج اسلام والمسلمین دژکام، حسامی و افتخاری و هیئت امنای مدارس علمیه فارس در سالن جلسات مدیریت حوزه خواهران فارس برگزار شد.

نشست سالانه هیئت امنای مدارس علمیه خواهران فارس برگزار شد

لزوم بهره گیری از تمامی ظرفیت ها برای تعالی حوزه علمیه خواهران

حجت الاسلام فاضل حسامی مدیر کل اداره توسعه و تاسیس حوزه های علمیه خواهران در این نشست با بیان اینکه وعده الهی تحقق پیدا خواهد کرد، گفت: هر شخصی که سنت حسنه ای را پایگذاری کرد نام او ماندگار خواهد شد و هر کاری که برای حوزه خواهران انجام بشود غیر از سنت حسنه نیست و هرکس هرچقدر در توان دارد در این سنت حسنه شرکت کند.

وی افزود: هر شخصی با هر توانی که دارد به میدان بیاید و نگذاریم علم دین به زمین بیفتد و هر کاری در توان داریم برای مدارس علمیه خواهران انجام دهیم.

حجت الاسلام حسامی اظهار کرد: انتظاری که از هیئت امنا می‌رود این است که در تمامی حیطه هایی که مدرسه علمیه کار فرهنگی را در شهر عهده دار می‌شود در کنار مدارس علمیه باشند و کار فرهنگی را تسهیل ببخشند.

مدیر اداره توسعه و تاسیس حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: همه ما باید برای احیای موقوفات و منابع پایدار تلاش کنیم .

نشست سالانه هیئت امنای مدارس علمیه خواهران فارس برگزار شد

وجود کاستی ها نباید کار علمی در حوزه را کم رنگ کند

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در نشست سالانه هیئت امنای حوزه علمیه خواهران فارس، گفت: کار علم آموزی در حوزه های علمیه در هر شکلی و با هر وضعیتی باید ادامه پیدا کند و مشکلات و کاستی ها نباید موجب شود طلاب درگیر این موضوعات شوند بلکه باید به امور علمی خود مشغول باشند.

وی افزود: شهید آیت الله ربانی شیرازی یک الگوی کار علمی برای طلاب و اساتید ما است چراکه ایشان در 57 سال عمر با برکت خود 18 جلد وسائل الشیعه و 40 جلد بحارالانوار را تصحیح و چاپ کردند، آن هم در شرایطی که در زندان دژخیمان به سر می برد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: علمای ما در شرایط معیشتی سختی که داشتند کار عملی خود را تعطیل نکرده و با مشقت های های زیادی این مکتب را حفظ کردند.

وی افزود: آیت الله خویی در خصوص ارزش کار آیت الله ربانی شیرازی فرمودند ایشان روزی 5 ساعت به عمر من افزود چراکه مراجعه علما را به کتب روایی را تسهیل کرد.

عضو شورای عالی حوزه فارس اظهار داشت: علی رغم اینکه وضعیت ما مطلوب نیست، اما باید شکرگزار باشیم، چراکه وضعیت حوزه های ما نسبت به علمای گذشته خیلی بهتر است.

وی اضافه کرد: علمای بزرگ ما این چنین تلاش کرده اند برای حفظ مکتب و این باید برای طلاب و اساتید و مدیران حوزه الگو باشد و امروز جهان تشیع در مقابل همه دنیا عزتمند و قدرتمند شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام ابراز کرد: مدیر حوزه علمیه خواهران فارس بسیار تلاش گر و خدوم بوده و با جدیت پیگیر امور طلاب و حوزه علمیه هستند، برای حوزه باید بذل وسع کرد و هرچه توان داریم برای حوزه علمیه بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جبهه مقاومت اسلامی گفت: اینکه رهبر انقلاب بر پیروزی جبهه مقاومت تاکید کردند یعنی قطعا ما پیروز هستیم چراکه هرچه در توان داشتیم برای دین و ایمان خود به میدان آورده ایم. 

نشست سالانه هیئت امنای مدارس علمیه خواهران فارس برگزار شد

امام جمعه شیراز اظهار داشت: ما امروز در عرصه نبرد ایمان در مقابل کفر هستیم و باید در این صحنه با جدیت و ایستادگی قدم بر داریم و خدا هم وعده پیروزی داده است.

وی افزود: امت مسلمان و مردم شریف ما امروز هرچه که دارند برای جبهه مقاومت بذل کرده اند و شاهد کمک های اقشار مختلف مردم به لبنان و غزه هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شکوه و عظمت دنیای اسلام در حال احیا شدن است و این بار با مکتب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی میدان دار است و شاهد جهانی جدید با تمدن اسلامی خواهیم بود.

وی افزود: این که رهبر انقلاب فرمودند ما در پیچ تاریخی هستیم یکی از مصادیق آن این است که نماز جمعه ای با حضور چند میلیون نفر پشت سر مرجع تقلید شیعه اقامه می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در مسیر انقلاب اسلامی و احیای تمدن اسلامی ما باید محکم ایستادگی کنیم و خداوند لطف خواهد کرد و ما پیروز این میدان هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: طلاب خواهر امروز وظیفه دارند پیام دینی و انقلابی را به متن جامعه منتقل کنید تا همه آگاهی پیدا کنند و کسی عقب نماند هرچند امروز اقبال مردم دنیا به شیعه و عقیده حق ما زیاد شده است.

 نشست سالانه هیئت امنای مدارس علمیه خواهران فارس برگزار شد

لزوم اهتمام هیئت امنای مدارس علمیه خواهران برای احیای موقوفات

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در نشست سالانه اعضای هیأت امنای حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: اهتمام نماینده مقام معظم رهبری در فارس به رشد و ارتقای جایگاه حوزه علمیه خواهران، قابل تقدیر است 

وی ادامه داد: تاکید مدیریت حوزه علمیه خواهران بر مدرسه محوری است به این معنا که مدارس تقویت شده و استقلال خود را حفظ کنند و از نظر مالی به مدیریت های استانی وابسته نباشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس اظهار داشت: موقوفات و منابع پایدار هر مدرسه ای به خودش واگذار شده تا به مدیریت استانی نیاز نداشته باشد و به تعبیری مدرسه علمیه روی پای خودش بایستد.

وی افزود: هیأت امنای مدارس علمیه در زمینه احیای موقوقات و ایجاد منابع پایدار مالی باید اهتمام لازم را داشته باشند. بحمدالله در استان فارس حوزه های علمیه دارای موقوفات زیادی بوده اند که امروز بخش اعظمی از آن در اختیار حوزه های علمیه نیست که با تلاش و پی گیری باید احیاء شده و مورد بهره برداری قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری خاطرنشان کرد: دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران در راستای رسالت تربیتی که دارند می توانند مدرسه و مراکز فرهنگی تاسیس کنند و هیأت امنای حوزه در این زمینه باید همکاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بزرگداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و شهید سید حسن نصرالله، به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و ضاحیه بیروت اشاره کرد و گفت: خون این شهدای والا مقام درخت تنومند مقاومت را تقویت می کند و در نهایت منجر به نابودی رژیم پلید اسرائیل خواهد شد.

نشست سالانه هیئت امنای مدارس علمیه خواهران فارس برگزار شد

در پایان این نشست از سر کار خانم کلایی مدیر سابق موسسه عالی جامعه النور و سرکار خانم منازاده مدیر سابق موسسه آموزش عالی ریحانه النبی شیراز برای تلاش در رشد و تعالی طلاب خواهر تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات