۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۶۷۹۵

نخستین همایش شورای فرهنگ عمومی خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.
نخستين همايش شوراي فرهنگ عمومي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، نخستین همایش شورای عمومی خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجازی استاندار، ائمه جمعه و دیگر مسوولان فرهنگی استان روز گذشته در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

سید جعفر حجازی استاندار خوزستان در این همایش گفت: شورای فرهنگ عمومی، وضعیت فرهنگ استان را به چند دسته تقسیم کرد، کمبود امکانات و زیرساخت‌ها در بخش سخت‌افزاری که برای ترویج فرهنگ بومی استان ضرورت داشت در آن بخش تامین اعتبار شود و دیگری طرح جامع فرهنگی استان است که در بخش‌های مختلف دینی و فرهنگی سرمایه‌گذاری‌هایی با مشارکت مردم داشته باشد.

حجازی با اشاره به نگاه دوم شورای فرهنگ عمومی به جوانان گفت: 68 درصد جوانان را در دانشگاه‌ها بانوان تشکیل می‌دهند و جوانان پسر نیز که از بعد ایجاد فضاهای ورزشی، فرهنگی و نشاط‌آور در قالب سازمان ملی جوانان برای آنها برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

استاندار خوزستان به نخستین برنامه شورای فرهنگی استان اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین برنامه شورای فرهنگی استان کمک به مساجد بود که سال گذشته 9 میلیارد و 200 میلیون تومان و امسال هم 5 میلیارد تومان در بین شهرستان‌ها توزیع شد که هم‌اکنون این توزیع اعتبار ادامه دارد.

وی گسترش ارتباط مردمی به ویژه رسانه ملی برای توسعه برنامه‌های قرآنی در بخش صدا و سیما را جزء برنامه های شورای فرهنگی استان عنوان کرد./945/د102/س
ارسال نظرات