۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۷۷۰۹۹
رییس دانشکده مجازی علوم حدیث:

گفت‌وگو های علمی بسیاری از موانع ایجاد وحدت را از بین می‌برد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده مجازی علوم حدیث گفت: باید دیدگاه تعامل و گفت‌وگو با افکار مخالف در جوامع اسلامی رواج داده شود.
حجت الاسلام سيد حميد حسيني رئيس دانشكده مجازي علوم حديث

حجت الاسلام سیدحمید حسینی، رییس دانشکده مجازی علوم حدیث در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: تا موقعی که خود را محور حقیقت بدانیم و عقاید دیگر را نه تنها نادرست بلکه غیر قابل تحمل بدانیم، شرط اول وحدت محقق نمی شود.

وی اظهار داشت: پیشوایان دینی حتی با کسانی که اصل توحید را انکار می کردند، زندگی مسالمت آمیز داشتند و با قول احسن و مناظره و مباحثه با آن ها روبرو می شدند.

حجت الاسلام حسینی گفت: اگر بخواهیم وحدتی در بین افراد مختلف یک جامعه ایجاد شود، باید دیدگاه تعامل، گفت‌وگو و بحث منطقی و علمی با افکار مخالف در جوامع اسلامی برای همگان آموزش و رواج داده شود.

وی ادامه داد: اگر در اختلافات به جای از میدان خارج کردن دشمن با امور غیر اخلاقی مانند تهمت و برچسب زنی به سوی گفت‌وگو های علمی پیش برویم بسیاری از موانع تشکیل وحدت برطرف خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تعصب جایی در فرهنگ اسلامی ندارد، ادامه داد: در آموزه های دینی به همان اندازه که بر پیروی از حق تاکید شده است، از تعصب نهی شده است.

وی ادامه داد: در اسلام حتی اگر انتخاب دیدگاه صحیح از روی تعصب باشد، ارزشی ندارد و انسان باید بر مدار آگاهی و دانش حرکت کند.

رییس دانشکده مجازی علوم حدیث اظهار داشت: یکی از اهداف بزرگ علما ایجاد و بسط وحدت بوده است زیرا زیان‌های مخرب تفرقه برای جهان اسلام را می‌دانستند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات