۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۷۱۵۴
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور:

معرفی ارزش های اسلامی به جهانیان نیازمند تجمیع ظرفیت های فرهنگی کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور از حوزه های علمیه به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای علمی و فرهنگی کشور یاد کرد و افزود: تلاش ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات این است که بتوانیم از ظرفیت ها و پتانسیل فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی حوزه های علمیه استفاده کرده و ارزش های انقلاب و اسلام را منطبق بر نیازهای جامعه به جهانیان تبیین کنیم.
دكتر مصطفوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر مهدی مصطفوی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور در گزارشی از اقدامات و فعالیت های این سازمان گفت: این سازمان تلاش می کند سالیانه همایش هایی را برای رایزنان فرهنگی کشور که در کشورهای مختلف دنیا مشغول خدمت هستد برگزار کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: رایزنان فرهنگی کشور در این همایش ها افزون بر تبادل نظر و بررسی راهکارهای تبیین ارزش ها و معارف اسلامی، با مراجع تقلید و بزرگان نیز دیدار و از بیانات و رهنمودهای این بزرگوران بهره می گیرند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور بیان داشت: رایزنان فرهنگی کشور در سالروز میلاد حضرت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) با برخی از مراجع تقلید از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی دیدار کردند و دیدار با این بزرگوران بهترین عیدی برای رایزنان در این روز شریف به حساب می آید.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موقیعت کنونی دنیای معاصر و احساس نیاز جوامع به معنویت بیان داشت: برای معرفی ارزش های اسلامی به جهانیان تجمیع ظرفیت ها و استعدادهای فرهنگی کشور ضروری است و این استعدادها باید شناسایی و مطابق با نیازهای روز برای عرضه و تبیین آن برنامه ریزی شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور در ادمه از حوزه های علمیه به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای علمی و فرهنگی کشور یاد کرد و افزود: تلاش ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات این است که بتوانیم از ظرفیت ها و پتانسیل فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی حوزه های علمیه استفاده کرده و ارزش های انقلاب و اسلام را منطبق بر نیازهای جامعه به جهانیان تبیین کنیم.

دکتر مصطفوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای مزیت های متعدد علمی و فرهنگی است که عرضه و تبیین آن به جهانیان بسیار مفید خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور در مناسبت های مختلف از جمله موسم حج که مسلمانان اعمال مناسک حج را به جا می آورند سعی می کند معارف اسلامی را به رایزنان فرهنگی منتقل کند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور اضافه کرد: در موسم حج امسال نیز سمیناری را با حضور شخصیت های مختلف برگزار کردیم و مطالب مطرح شده در این سمینار که مبتنی بر حج ابراهیمی بود در اختیار رایزنان قرار گرفت و خوشبختانه بعثه مقام معظم رهبری نیز از این برنامه به خوبی استقبال کرد و آثار خوبی نیز به همراه داشت.

دکتر مصطفوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیگر اقدامات این سازمان ابراز داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور در خصوص معرفی معارف قرآنی نیز برنامه های گسترده ای را برگزار و اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه هفته قرآنی در 24 کشور دنیا برگزار در این طرح مباحث قرآنی در قالب نرم افزار، هنر و دیگر قالب های ادبی و هنری به مخاطبان در سراسر دنیا عرضه شد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات