۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۷۲۵۰
حضرت آیت الله نوری همدانی:

روحیه احسان و نیکو کاری باید در جامعه حاکم باشد / پشتوانه مردمی انقلاب بسیار قوی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری بر ضرورت حاکم شدن روحیه احسان و نیکو کاری در جامعه تاکید کرد.
2/  آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و پرسنل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم و همچنین جمعی از اقشار مختلف مردمی، با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: احسان و نیکوکاری به مردم و جامعه از جمله تاکیدات تعالیم اسلامی است و هرکس در این راه گام بردارد اجر و ثواب الهی شامل حال او خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی، اهمیت احسان به جامعه و محرومان را متذکر شد و تاکید کرد: خداوند تبارک و تعالی در همه احوال و شرایط یار و یاور محسنین است و اجر و پاداش آنها را ضایع نمی کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین از خدمات و اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) قدردانی کرد و بیان داشت: بحمدلله این نهاد مهم و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی، توانسته است هم خدمات فرهنگی و هم خدمت مالی مناسب به محرومان و جامعه هدف خود ارائه کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقسام خدمت در دین مبین اسلام گفت: خدمت مالی، خدمت علمی و فرهنگی، خدمت تعلیم و تربیت جامعه و دیگر خدمات از جمله رفع نیازهای مالی محرومان از جمله فعالیت هایی است که اسلام به آن تاکید فراوانی دارد.

وی در ادامه با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری بر ضرورت حاکم شده روحیه احسان و نیکوکاری در جامعه تاکید و تصریح کرد: مسلمانان موظف به احسان و تعاون هستند و بر اساس تعالیم اسلام باید به هم نوعان خود کمک کنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: بحمدلله با گذشت سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی تکیه گاه و پشتوانه مردمی نظام بسیار قوی است و روز به روز نیز بر این عزت و اقتدار افزوده می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: بحمدلله بعد از ارتحال امام، مقام معظم رهبری به بهترین نحو ممکن انقلاب و کشور را اداره کرده اند و امروز از اقتدار و محبوبیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب حضور و حمایت مردمی را با خود و انقلاب همراه می بیند و اگر حکومتی تکیه گاه مردمی نداشته باشد برای سرپا ماندن خود چاره ای جز توسل به غرب و شرق ندارد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم ما در حوادث اخیر و همچنین نهم دیماه و 22 بهمن ماه حمایت و پشتیبانی خود را از نظام و رهبری به بهترین شکل ممکن نشان دادند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات