۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۷۲۷۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

اسلامیت و ولایت فقیه اصول وحدت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: وحدتی که ما به دنبال آن هستیم وحدتی است که محور آن اسلام و ولایت فقیه باشد، وحدتی که تولی و تبری را با هم می خواهد؛ از این رو وحدتی که تولی را بخواهد اما به دنبال تبری نباشد وحدت نیست.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، چهاردهم اسفند، در مراسم اختتامیه کنگره شعر اهل بیت‌(ع) عوامل تأثیرگذار در وحدت جهان بین تشیع و تسنن در کشور را منافع طرفین خواند و گفت: این دو مذهب و مجموعه باید به وحدت و همدلی برسند تا کشور و جامعه ای بالنده و بانشاط داشته باشیم و با دشمنان نظام مبارزه کرده و فرصت اختلاف انداختن به دشمن را ندهند.

حجت الاسلام ولی نژاد از عوامل و نقاط مشترک بین شیعه و سنی را محبت به اهل بیت پیامبر(ص) بیان کرد و گفت: در نگاه اهل تسنن و تشیع هر دو مجموعه پایبند به اهل بیت(ع) هستند و آن را بر خود فرض‌‌ می‌دانند، شیعه در طول تاریخ محبت به اهل بیت(ع) را اساس کار خود دانسته و اهل سنت نیز محبت به اهل بیت(ع) را برخود واجب می‌دانند.

وی با تأکید بر این که پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه معصومین‌(س) همواره مسلمانان را به وحدت دعوت کرده‌اند، افزود: در عصر حاضر نیز حضرت امام راحل‌(ره) و مقام معظم رهبری به پیروی از این بزرگواران از ما وحدت و اتحاد می خواهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: دشمنان وحدت مسلمانان را نشانه گرفته اند تا آن را به تفرقه تبدیل کنند؛ از این رو در جو و فضای کنونی تقویت و حفظ وحدت مسلمانان، همیشه مهم‌ترین مسأله است؛ وحدتی که ما معتقدیم و به دنبال آن هستیم وحدتی است که محور آن اسلام و ولایت فقیه باشد، وحدتی که تولی و تبری را با هم می‌خواهد و وحدتی که تولی را بخواهد؛ اما به دنبال تبری نباشد وحدت نیست.

وی ابراز داشت: باید حامی نظام و پشتیبان آن باشیم و از دشمنان اسلام برائت بجوئیم، اگر در این راستا حرکت کنیم این گونه وحدت رحمت و تفرقه عذاب خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که شعر و ادب و نثر می تواند در محبت به اهل بیت پیامبر تاثیرگذار باشد، گفت:‌‌ اهل علم و صاحبنظران، نویسندگان و پویندگان اهل سنت ‌حرف‌های فراوانی برای گفتن در این باره دارند.

وی با اشاره به برگزاری این کنگره در هفته وحدت ‌ اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده‌ می‌توان چنین کنگره ای را در قالب شعر، اشعار و سرود برگزار کرد و آنچه را که وجود دارد را به عرصه ظهور و بروز رساند.

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: بیش از 280 اثر ادبی شامل شعر، مقاله و نثر ادبی در محورهای توصیف شخصیت و جایگاه پیامبر گرامی(ص)، فضایل و مناقب پیامبر، اخوت اسلامی و ثمرات آن برای امت اسلامی و بیان مشترکات دینی به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که پس از بررسی هیأت داوران، چهارده اثر به عنوان اثر برگزیده معرفی و در این کنگره قرائت شد.

‌‌سوران، یکی از چهره های تقریبی اهل تسنن کردستان، نیز در این مراسم همایش با بیان این که جامعه اسلامی برای حفظ اقتدار خود نیاز مند وحدت است گفت:دشمنان اسلام مؤثرترین راه نفوذ در کشورهای اسلامی را شکستن زنجیره وحدت و یکپارچگی مردم می دانند.

وی با اشاره به این که در سایه‌ وحدت و یگانگی امت اسلامی، هیچ قدرتی یارای مقابله و رویارویی با دژ مستحکم اسلام را ندارد، افزود:  این جشن، نمادی از یک نیاز امروز جامعه اسلامی و پیروی از سنت پیامبر اکرم‌(ص) است./950/پ202/س

ارسال نظرات